لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
استفاده از کمپرس یخ پس از جراحی بینی | جراحی بینی | عمل زیبایی بینی | دکتر احمد ناظم بافقی
سینوزیت و بوی بد دهان
سینوزیت و بوی بد دهان
آگوست 14, 2018
آندوسکوپی سینوس و بینی
آندوسکوپی سینوس و بینی
آگوست 25, 2018

استفاده از کمپرس یخ پس از جراحی بینی

استفاده از کمپرس یخ

استفاده از کمپرس یخ پس از جراحی بینی

مراقبت از شخصی که عمل جراحی بینی را انجام داده با توجه به حساسیت و اهمیت بسیار بالای آن، همیشه مورد توجه پزشکان متخصص بوده و هست. در این عمل بسیار مهم با توجه به اینکه قسمتی از استخوان و غضروف بینی برش خورده و برداشته می شود باید به موارد مراقبتی پس از آن به شدت توجه کرد که استفاده از کمپرس یخ پس از جراحی بینی یکی از همین مسائل و موارد مهم است.

 

 

استفاده از کمپرس یخ پس از جراحی بینی

برای اینکه بتوانید عملی بسیار موفقیت آمیز داشته باشید و پس از جراحی زیبایی بینی، واقعاً یک بینی زیبا و جذاب داشته باشید باید حتماً برخی مسائل مهم مراقبتی پس از عمل را به خوبی رعایت کنید.

استفاده از کمپرس یخ و سایر مراقبت ها پس از جراحی بینی

پس از انجام عمل بینی باید این موارد را رعایت کنید تا بینی و پوست صورت شما به خوبی و به شکلی زیبا، جوش خورده و مشکلی ایجاد نشود:

حتماً تا ۲ روز پس از عمل، از حمام کردن پرهیز کنید اما اگر حمام رفتن برای شما ضروری ست این کار را با مشورت پزشک و همچنین کمک یک همراه در حمام انجام دهید.

از خیس شدن آتلِ بینی خود به شدت پرهیز کنید چون این کار می تواند بینی شما را دفرمه نماید.

تا ۴۸ ساعت با توجه به توصیۀ پزشک خود، از کمپرس سرد استفاده کنید. یعنی استفاده از کمپرس یخ پس از جراحی بینی تا کبودی ها و تورم های بینی شما به تدریج کاهش و بهبود یابد.

ادامه مقاله  اندوسکوپی سینوس در تهران

استفاده از کمپرس گرم از روز سوم به بعد. یعنی ۴۸ ساعت دوم را از کمپرس گرم استفاده کنید البته نه همۀ افرادی که عمل زیبایی بینی انجام می دهند بلکه فقط برخی افراد نیاز به این کار دارند که آن هم با توصیه و آموزش پزشک باید انجام شود.

همانگونه که مشاهده کردید نه تنها استفاده از کمپرس یخ پس از جراحی بینی بلکه بسیاری دیگر از مراقبت های مهم را پس از عمل زیبایی بینی خود باید مد نظر قرار داده و تمامی آنها را به دقت رعایت نمود تا نتیجۀ عمل همان چیزی شود که خودتان و پزشکتان می خواستید.

استفاده از کمپرس یخ پس از جراحی بینی یکی از مهم ترین مراحل و تعیین کننده ترین آنهاست زیرا با این کار، تمامی تورم ها، تیرگی ها و کبودی های پوست بینی و اطراف آن به خوبی درمان شده و از بین خواهد رفت. این مراقبت را به هیچ وجه فراموش نکنید.

 

 

دکتر احمد ناظم بافقی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button