لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
تأخیر در درمان سینوزیت | عوارض سینوزیت | بیماری سینوزیت | دکتر احمد ناظم بافقی
آناتومی گوش میانی و نحوه بروز عفونت گوش دکتر احمد ناظم بافقی
نحوه بروز عفونت گوش
فوریه 5, 2020
خلط ته حلق دکتر احمد ناظم بافقی
خلط ته حلق
فوریه 13, 2020

تأخیر در درمان سینوزیت

تأخیر در درمان سینوزیت دکتر احمد ناظم بافقی

تأخیر در درمان سینوزیت

تأخیر در درمان سینوزیت باعث بروز عفونت‌ های مغزی می ‌شود. باید گفت عفونت سینوزیت در کودکان باعث تورم و آسیب شدید چشم می ‌شود. متأسفانه در بیشتر اورژانس های پزشکی این مسئله در کودکان مشاهده می شود.

تأخیر در درمان سینوزیت دکتر احمد ناظم بافقی

بیشترین آمار سینوزیت از نوع حاد می باشد به گونه ای که تقریباً پنج درصد کسانی که به سرماخوردگی مبتلا می‌ شوند دچار بیماری سینوزیت نیز می ‌شوند.
در بیماری سینوزیت، سینوسها دچار عفونت و التهاب می ‌شوند و اگر فردیکه دچار سرماخوردگی شده به مدت طولانی خلط چرکی و سبز رنگ داشته باشد و آن را درمان نکند، حجم این خلط افزایش پیدا می کند و شخص به بیماری سینوزیت مبتلا می ‌شود.

عفونت سینوسها به دو صورت حاد و مزمن می باشد؛ لازم به ذکر است که یکی از اصلی ترین علائم سینوزیت حاد ترشحات چرکی است که از جلو بینی خارج و یا در ته حلق تجمع می یابد، ضمن اینکه سرفه و گرفتگی بینی از دیگر نشانه های سینوزیت حاد می باشد.
در برخی موارد که شخص دچار سینوزیت حاد می ‌شود، خود به خود بهبود می یابد، ولیکن از آنجایی که عوارض سینوزیت بالاست توصیه می ‌شود کسی که دچار سینوزیت شده نزد پزشک مراجعه نماید.

باید گفت روش درمان سینوزیت با توجه به عامل ایجاد کننده ی آن تعیین می شود. قطعاً عواملی که موجب التهاب مجرای ارتباطی سینوسها به بینی شده ‌اند می بایست رفع شوند تا ارتباط سینوس و حفره بینی مجدداً برقرار شود و ترشحات سینوسها تخلیه گردند.

ضرورت درمان به موقع سینوزیت : درمان به موقع بیماری سینوزیت اهمیت فراروانی دارد، چرا که تأخیر در درمان سینوزیت به ویژه نوع حاد آن می ‌تواند منجر به مزمن شدن آن شود. ضمن اینکه چون سینوس ‌ها در اطراف چشم، دهان و حفره بینی قرار گرفته اند، عدم‌ درمان این عارضه می ‌تواند باعث گرفتاری کاسه چشم یا حفره دهان نیز شود.

ادامه مقاله  مراقبت های بعد از جراحی لوزه

 

دکتر احمد ناظم بافقی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button