لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
رابطه سینوزیت و انحراف بینی | خطر سینوزیت در افراد مبتلا به انحراف بینی | دکتر احمد ناظم بافقی
سینوزیت مزمن در کودکان دکتر احمد ناظم بافقی
سینوزیت مزمن در کودکان
ژانویه 30, 2020
آناتومی گوش میانی و نحوه بروز عفونت گوش دکتر احمد ناظم بافقی
نحوه بروز عفونت گوش
فوریه 5, 2020

رابطه سینوزیت و انحراف بینی

رابطه سینوزیت و انحراف بینی دکتر احمد ناظم بافقی

رابطه سینوزیت و انحراف بینی

رابطه سینوزیت و انحراف بینی : انحراف بینی و بیماری سینوزیت با هم در ارتباط میباشند و می توانند روی یکدیگر اثراتی داشته باشند؛ به طور مثال شدت یکدیگر را بیشتر می کنند. انحراف بینی در حقیقت همان انحراف تیغه میانی بینی است.

رابطه سینوزیت و انحراف بینی دکتر احمد ناظم بافقی

تیغه بینی را می توان به عنوان ستون اصلی بینی دانست. این قسمت تا زمانی که بلوغ افراد تمام نشده باشد به رشد خود ادامه می دهد و پس از بلوغ رشد آن متوقف خواهد شد. در صورتی که این تیغه از خط خود منحرف شود و به طرف راست یا چپ برود و یا به عبارتی خم شود میتواند منجر به ایجاد انحراف بینی گردد. این عارضه ممکن است در برخی موارد به علت ضربه محکمی که به بینی اصابت می کند روی دهد. انحراف بینی در اکثر موارد در ظاهر خود را نشان نمی دهد و اغلب موجب ایجاد مشکلات تنفسی خواهد شد.

در خصوص رابطه سینوزیت و انحراف بینی باید گفت انحراف بینی میتواند راه سینوس ها را مسدود کرده و عملکرد سینوس ها را دچار اختلال کند. در این وضعیت ترشحاتی که باید از درون سینوس ها خارج شود داخل آن باقی مانده و تجمع این ترشحات منجر به بروز بیماری سینوزیت ویا افزایش شدت آن می شود. متخصصین گوش و حلق و بینی بر این باورند که برای پیشگیری از ایجاد این عوارض بهتر است هر چه سریع تر به درمان و برطرف نمودن این اختلالات بپردازید. به طور کلی بیماری سینوزیت و انحراف بینی می توانند رابطه ای مستقیمی با یکدیگر داشته باشند. برای انجام جراحی ها و یا رفع این نوع از مشکلات لازم است نزد متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید.

ادامه مقاله  تودماغی بودن صدا

 

 

دکتر احمد ناظم بافقی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button