لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
آزمایشهای قبل عمل بینی | عمل زیبایی بینی | بهبود بعد از عمل زیبایی بینی | دکتر احمد ناظم بافقی
نکاتی درباره شستشوی گوش
ژانویه 31, 2019
ورم لوزه دکتر احمد ناظم بافقی
ورم لوزه
فوریه 7, 2019

آزمایشهای قبل عمل بینی

آزمایشهای قبل عمل بینی دکتر احمد ناظم بافقی

آزمایشهای قبل عمل بینی

این مسئله بسیار مهمی است که پزشکان مطمئن شوند بیمارانشان پیش از عمل بینی از سلامت کامل برخوردار هستند. به همین علت از بیماران درخواست می شود آزمایشهایي را قبل عمل بینی برای اطمینان یافتن از سلامتی خود انجام دهند. یکی از ضروری ترین آزمایشهای قبل عمل بینی، آزمایش هموگلوبین خون می باشد.

 

آزمایشهای قبل عمل بینی دکتر احمد ناظم بافقی

 

این آزمایش ساده به منظور محاسبه مقدار هموگلوبین خون (یک نوع پروتئین که اکسیژن لازم ارگان های بدن را حمل کرده و دی اکسید کربن را به شش های شما باز می گرداند.) صورت می پذیرد. کم بودن مقدار هموگلوبین نشان دهنده این است که شما کم خونی دارید. سایر آزمایشهای قبل عمل بینی نیز به منظور تعیین بیماری های احتمالی و اطمینان یافتن از سلامت جراحی صورت می پذیرد که در ذیل به آنها اشاره می شود.

معاینه ی بدن : به پزشک جراح کمک می کند به این تشخیص برسد که آیا شما کاندید مناسبی برای عمل بینی می باشید.

الکتروکاردیوگرافی : یکی از آزمایشهای قبل عمل بینی انجام الکتروکاردیوگرافی می باشد. این آزمایش برای افرادی به کار می رود که مشکل قلبی دارند. به طور کلی عمل زیبایی استرس شدیدی وارد بدن می کند و از آنجایی که قلب با اهمیت ترین عضو برای واکنش به این استرس به شمار می آید؛ بسیار ضروری است که پزشکتان شما را معاینه نموده تا به این اطمینان دست یابد که قلب شما در طی این عمل می تواند این فشار را تحمل نماید یا خیر.

با اینکه الکتروکاردیوگرافی قادر نیست حملات قلبی آینده را پیش بینی نماید ولی اگر قبلاً دچار حمله ی قلبی شده اید می تواند آن را نشان دهد حتی اگر خودتان به آن پی نبرده باشید. در حقیقت قلب شما می بایست به اندازه ای قوی عمل کند که بتواند بدن شما را از فشار استرسی که عمل زیبایی به آن تحمیل می کند نجات دهد.

ادامه مقاله  مشکلات بویایی در جراحی بینی

الکتروکاردیوگرافی می تواند بیماری ها و مشکلات قلبی از قبیل دیابت، بالا بودن فشار خون و سیگاری بودن را نشان دهد. تمامی این موارد می تواند اثرات مثبتی روی انجام عمل زیبایی و دوران نقاهت شما بگذارد. در اکثر موارد افراد بالای چهل سال سن این آزمایش را انجام می دهند.

آزمایش بارداری : جهت اطمینان یافتن از باردار نبودن خانم هایی که مشکوک به بارداری می باشند تجویز می شود. این نکته بسیاراهمیت دارد که بدانیم عمل برای خانم های باردار اصلاً مناسب نیست مگر اینکه آن عمل بسیار حیاتی و ضروری باشد. از آنجایی که عمل های زیبایی جزو عمل های اختیاری به شمار می آیند و ضرورتی نیز ندارند توصیه می شود در دوران بارداری از انجام این جراحی ها اجتناب شود.

آزمایش ادرار:  یکی دیگر از آزمایشهای قبل عمل بینی آزمایش ادرار است. هرچند احتمال انجام این تست برای شما بسیار کم است ولی می تواند در تشخیص برخی از عفونت ها به پزشکتان کمک کند. آزمایش ادرار جهت تشخیص عفونت مجاری اداری، فشار خون و دیابت به کار می رود.

عکسبرداری از قفسه ی سینه: عسکبرداری از قفسه ی سینه امکان دارد یکی از آزمایشهای قبل عمل بینی باشد. این آزمایش اغلب جهت بررسی مشکل ریه ها صورت می گیرد تا مشخص شود در زمان بیهوشی فرد دچارمشکلات تنفسی می شود یا خیر.

در اکثر موارد این آزمایش برای اشخاص سیگاری یا افرادی که در گذشته سیگار مصرف میکردند تجویز می شود. سابقه ی بیماری ذات الریه یا هر گونه مشکل تنفسی امکان دارد باعث کنسل شدن یا به عقب افتادن عمل بینی شما شود.

ادامه مقاله  جراحی ترمیمی بینی

آزمایش قند خون : آزمایش قند خون از همه افرادی که تقاضای جراحی زیبایی بینی کرده اند صورت می پذیرد. لازم به ذکر است این آزمایش در افرادی که سابقه بیماری های قند خون دارند و یا مبتلا به بیماری قند خون می باشند با دقت بالاتری صورت می گیرد.

آزمایش انعقاد خون : یکی از آزمایشهای قبل عمل بینی آزمایش انعقاد خون می باشد. به این دلیل که فرد در زمان جراحی بینی دچار خونریزی نشود، قبل از انجام عمل بینی این آزمایش از فرد گرفته می شود . در ضمن در آزمایش انعقاد خون، بهبود زخم ها و میزان انعقاد خون بررسی می شود؛ چرا که در روند بهبود بعد از عمل زیبایی بینی کمک بسیار زیادی می کند.

 

دکتر احمد ناظم بافقی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button