لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
آندوسکوپی سینوس و بینی | سینوزیت و سردرد | اندوسکوپی | دکتر احمد ناظم بافقی
استفاده از کمپرس یخ
استفاده از کمپرس یخ پس از جراحی بینی
آگوست 20, 2018
رابطۀ سینوزیت و دوبینی
رابطۀ سینوزیت و دوبینی
آگوست 31, 2018

آندوسکوپی سینوس و بینی

آندوسکوپی سینوس و بینی

آندوسکوپی سینوس و بینی

سینوس ها یکی از حساس ترین و در واقع شاید یکی از فعال ترین قسمت های بدن باشند که هر لحظه در معرض انواع سموم و گرد و غبار و… ورودی از سمت بینی و حتی دهان بوده و ممکن است دچار بیماری های مختلفی شوند که برای تشخیص و درمان این بیماری ها می توان از آندوسکوپی سینوس و بینی استفاده کرد.

 

 

آندوسکوپی سینوس و بینی

 

آندوسکوپی سینوس و بینی یکی از بهترین و مطمئن ترین راه های تشخیص دقیق و قطعی بیماری سینوس هاست که به کمک آن می توان، هم بیماری را با ضریب اطمینان بسیار بالاتری و تقریباً به صورت صد در صد تشخیص داد و هم اینکه به کمک آن می توان درمان را سریعتر و حتی در جراحی های متنوع هم از آن استفاده کرد.

چرا سینوس ها بیمار می شوند؟

سینوس ها در اطراف بینی و در فضای بین ابروها و همچنین پیشانی انسان قرار دارند و هر زمان که سینوس ها عود کرده یا فرد دچار سینوزیت شود، این نواحی به شدت سنگین و دردناک می شوند به خصوص پیشانی ها.

سینوس می تواند بر اثر ورود گرد و غبار بسیار آلوده به بینی و مجاری تنفسی، ورود انواع ویروس یا باکتری عامل ایجاد عفونت به بینی و سینوس ها و همچنین ورود اشیاءِ کوچکِ آلوده، بیمار شود.

تشخیص و درمان سینوزیت با آندوسکوپی سینوس و بینی

در اغلب موارد نیازی به آندوسکوپی نیست و پزشک پس از معاینه متوجه بیماری فرد شده و درمان دارویی را آغاز و همچنین توصیه های جانبی را ارائه می کند. معمولاً برای درمان سینوزیت دارو نیاز نیست و فقط برخی توصیه ها و همچنین چند آنتی بیوتیک کفایت می کند و پس از چند روز به تدریج بیمار درمان خواهد شد.

ادامه مقاله  جراحی آندوسکوپی بینی

و اما اگر سینوزیت بیش از اندازه طول کشید و پس از معاینۀ دقیق و سؤال و جواب از بیمار توسط پزشک، نسبت به علت بیماری کمی شک داشته در چنین مواردی از آندوسکوپی سینوس و بینی

استفاده می کند تا به کمک دستگاه آندوسکوپ و فرستادن لولۀ نازک آن به داخل بینی و سپس سینوس ها، با دوربین کوچکی که بر روی آندوسکوپ قرار دارد، بتواند به دقت داخل سینوسها را بررسی و به طور دقیق تر علت را کشف نماید.

آندوسکوپی سینوس و بینی در سراسر جهان رواج داشته و یکی از راه های بسیار مطمئن و واقعاً مؤثر برای تشخیص و درمان سینوس های بیمار و بیماری سینوزیت است که گاهی بیمار را در مدت زمان طولانی گرفتار و ناراحت می کند.

 

 

 

دکتر احمد ناظم بافقی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button