لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
تفاوتهای جراحی بینی کج و انحراف بینی | تفاوت بینی کج و انحراف بینی | دکتر احمد ناظم بافقی

تفاوتهای جراحی بینی کج و انحراف بینی

ورم بینی بعد جراحی دکتر احمد ناظم بافقی
ورم بینی بعد جراحی
آوریل 11, 2019
دلایل ایجاد خروپف دکتر احمد ناظم بافقی
دلایل ایجاد خروپف
آوریل 14, 2019

تفاوتهای جراحی بینی کج و انحراف بینی

تفاوتهای جراحی بینی کج و انحراف بینی دکتر احمد ناظم بافقی

تفاوتهای جراحی بینی کج و انحراف بینی

در این مقاله به بحث در خصوص تفاوتهای جراحی بینی کج و انحراف بینی می پردازیم. جراحی بینی شامل انواع گوناگونی است که عمل های جراحی انحراف بینی و بینی کج جزو آنها محسوب می گردند.

 

تفاوتهای جراحی بینی کج و انحراف بینی دکتر احمد ناظم بافقی

 

کج بودن خود بینی با کج بودن تیغه بینی کاملاً متفاوت است، برخی از افراد تصور می کنند که جراحی انحراف بینی با عمل بینی کج یکسان می باشد در صورتی که اینگونه نبوده و این دو مشکل با یکدیگر تفاوت دارند.

تفاوت بینی کج و انحراف بینی

در صورتی که ساختمان بینی کج باشد، بینی فرد کج است و اگر تنها تیغه مرکزی بینی کج باشد فرد دچار انحراف بینی می باشد. افراد می بایست در هر دو مورد جهت عمل جراحی بینی اقدام نمایند.

از جمله تفاوتهای عمل بینی کج و انحراف بینی می توان هزینه آنها را ذکر نمود. جراحی انحراف بینی از آنجایی که جزو عمل های درمانی محسوب می شود، بیمه پرداخت هزینه های مربوط به آن را برعهده می گیرد؛ در صورتی که جراحی بینی کج از جمله عمل های زیبایی به شمار می آید و بیمه هزینه ای برای انجام آن پرداخت نمی کند.

در رابطه با تفاوتهای جراحی بینی کج و انحراف بینی می توان ذکر نمود افرادی که از انحراف بینی رنج می برند در تنفس نیز دچار مشکلاتی می شوند که بیمه های معمولی و تکمیلی هزینه های مربوط به اصلاح آن را پرداخت می نمایند. ولی اگر تیغه مرکزی بینی و به موازات آن ساختمان بینی نیز کج باشد، فرد دچار کجی بینی است که هیچ یک از بیمه ها پرداخت هزینه های مربوط به جراحی بینی کج را تقبل نمی کنند.

عمل انحراف بینی

یک پزشک جراح در طی سپتوپلاستی، از داخل بینی عمل جراحی را انجام می دهد. جراح در این عمل برش کوچکی در تیغه بینی ایجاد می نماید سپس استخوان یا غضروف اضافی را جدا می کند. گاهی رینوپلاستی (جراحی روی بینی) با سپتوپلاستی ترکیب می شود تا بینی ظاهر زیباتری به خود بگیرد؛ این روش سپتورینوپلاستی نام دارد.

ادامه مقاله  دلایل ایجاد خروپف

در ضمن امکان ترکیب سپتوپلاستی با جراحی سینوسی نیز وجود دارد. جراحی برای اصلاح نواقص تیغه بینی معمولاً سرپایی و زیر بیهوشی عمومی یا موضعی انجام می شود. این جراحی بر اساس نوع مشکل بیمار حدوداً مدت یک تا یک و نیم ساعت به طول می انجامد.

هزینه جراحی بینی

هزینه جراحی بینی افراد بر اساس نوع مشکل بینی آنان متفاوت می باشد. همانگونه که پیش از این اشاره نمودیم از جمله تفاوتهای جراحی بینی کج و انحراف بینی، هزینه های مربوط به آنها است. هزینه جراحی زیبایی بینی به مواردی نظیر هزینه اتاق عمل، هزینه ابزار مورد استفاده، هزینه داروهای مصرفی و … بستگی خواهد داشت.

 

 

دکتر احمد ناظم بافقی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button