لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
جراحی آندوسکوپی بینی و سینوس | مزایای جراحی آندوسکوپی سینوس | دکتر احمد ناظم بافقی
رابطه ی انحراف بینی با سینوزیت دکتر احمد ناظم بافقی
رابطه ی انحراف بینی با سینوزیت
دسامبر 15, 2019
سینوزیت در دوران بارداری دکتر احمد ناظم بافقی
سینوزیت در دوران بارداری
دسامبر 19, 2019

جراحی آندوسکوپی بینی و سینوس

جراحی آندوسکوپی بینی و سینوس دکتر احمد ناظم بافقی

جراحی آندوسکوپی بینی و سینوس

جراحی آندوسکوپی بینی و سینوس یکی از شیوه هایی است که هم اکنون به منظور رفع مشکلات سینوسی مورد استفاده قرار می گیرد. مشکلات مخاطی مرتبط با بینی و بعضی دیگر از اختلالات مربوط به بینی كه در سی تی اسكن و ام آر آی به سادگی قابل تشخیص نیست، به سادگی از طریق آندوسكوپ شناسایی می شود.

جراحی آندوسکوپی بینی و سینوس دکتر احمد ناظم بافقی

در دنیای امروزی عمل سینوزیت با بهره گیری از پیشرفت های اخیر تکنولوژی، نظیر آندوسکوپی بینی، به سادگی بر روی بینی صورت می گیرد بدون اینکه برشی روی صورت و یا دهان زده شود. جراح با بکارگیری از آندوسکوپ میتواند به وسیله دوربین فیلمبرداری مخصوصی که به آندوسکوپ متصل است درون بینی و سینوس‌ها را مشاهده نماید. هم اکنون جراحی آندوسکوپی سینوس با درد خفیف، دوران نقاهت کوتاه و حداقل نیاز به پانسمان بینی انجام می‌ شود.

تفاوت عمل آندوسکوپی سینوس با دیگر شیوه ‏های جراحی: طی جراحی آندوسکوپی بینی و سینوس ، به وسیله آندوسكوپ تنها ‏قسمتی از سینوس و بینی كه دچار مشکل هستند جراحی شده و تنها دهانه سینوس گشادتر میشود، بدین جهت بافت‏های سالم دچار آسیب نمی شوند و به جای برش زدن روی پوست، آندوسكوپ وارد بينی بیمار شده و پزشک قادر خواهد بود به همه سينوس ها از قبیل سینوس ‏های پيشانی، فک، زیر قاعده جمجمه و دور چشم دسترسی یابد. ضمن اینکه پزشک بر اساس ناحیه عفونت یا پولیپ و نوع مشکل از مناسب ‏ترین ابزار استفاده می نماید و به کلیه مجاری سینوسی دسترسی پیدا کرده و درمان شروع می‏ شود.

ادامه مقاله  پرسش و پاسخ های بیماری سینوزیت

 

دکتر احمد ناظم بافقی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button