لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
جراحی انحراف تیغۀ بینی | جراحی بینی | بینی گوشتی | انحراف بینی | دکتر احمد ناظم بافقی
جراحی بینی باز و بسته
جراحی بینی باز و بسته
آوریل 30, 2018
چگونه سینوس را تخلیه کنیم؟
چگونه سینوس را تخلیه کنیم؟
می 10, 2018

جراحی انحراف تیغۀ بینی

جراحی انحراف تیغۀ بینی

جراحی انحراف تیغۀ بینی

جراحی انحراف تیغۀ بینی یکی از مهم ترین عمل های جراحی زیبایی ست که در بسیاری از کشورهای پیشرفتۀ دنیا انجام می شود. در کشور ما نیز این عمل یکی از مهم ترین عمل های زیبایی ست. انحراف تیغۀ بینی در برخی افراد بنا به دلایلی وجود داشته و تا سن بلوغ و رشد کامل نیز رفع نمی گردد. در چنین شرایطی ست که نیاز به عمل جراحی برای رفع این مشکل احساس می شود.
جراحی انحراف تیغۀ بینی
بینی هر انسانی توسط یک تیغه به دو قسمت حفرۀ چپ و حفرۀ راست تقسیم می شود که به آن «تیغۀ بینی» گفته می شود. این تیغه تا پایان سن بلوغ رشد می کند و چندین مرکز استخوان سازی و همچنین مرکز غضروف سازی، رشد آن را سبب می شوند. تیغۀ بینی در بالا استخوانی و در پایین غضروفی و انعطاف پذیر است.

چرا جراحی انحراف تیغۀ بینی؟

سؤال خوبی ست! واقعاً چرا جراحی انحراف تیغۀ بینی باید انجام شود؟ آیا بدون عمل جراحی نمی توان این مشکل را برطرف کرد؟ در پاسخ به این سؤالات بایدگفت تنها راهی که در حال حاضر برای رفع انحراف تیغۀ بینی وجود دارد همین جراحی می باشد. جراحی انحراف تیغۀ بینی باید حتماً بعد از سن بلوغ و رشد انجام گردد.
در برخی موارد انحراف تیغۀ بینی در حدی است که بر ظاهر فرد به شدت تأثیر منفی گذاشته و نیاز به جراحی در این موارد بسیار ضروری به نظر می رسد. همچنین گاهی اوقات انحراف تیغۀ بینی حتی در تنفس فرد تأثیر بدی گذاشته و تنفس به درستی انجام نمی گیرد. در این موارد نیز هیچ راهی جز جراحی انحراف تیغۀ بینی باقی نمی ماند.

جراحی انحراف تیغۀ بینی چگونه انجام می شود؟

این عمل جراحی بسیار حساس با توجه به رشد علم و تکنولوژی و ساخته شدن دستگاه های بسیار پیشرفته دیگر به آن سختی ها نیست و به راحتی قابل انجام است. فرد مورد نظر پس از مراجعه به پزشک متخصص و معاینات و آزمایش های لازم، در بیمارستان بستری می شود.
این عمل مهم در ۱ روز انجام خواهد شد و نکتۀ جالب اینجاست که جراحی انحراف تیغۀ بینی
نیازی به برش بینی و ایجاد زخم در ظاهر آن ندارد، بلکه از طریق سوراخ های بینی و بدون هیچ برشی از بیرون انجام خواهد شد.
پس از انجام اصلاحات بر روی بینی، داخل بینی ترمیم شده و گاهی داخل آن «تامپون بینی» ( پانسمان داخلی ) گذاشته می شود. این پانسمان را که بعد از عمل برای جلوگیری از خونریزی احتمالی در بینی قرار می دهند می توان بعد از یکی دو روز از بینی خارج کرد و برای شستشو و ضدعفونی داخل بینی از سرم شستشو استفاده کرد. به این شکل و به همین راحتی عمل جراحی انحراف تیغۀ بینی انجام می شود.

دکتر احمد ناظم بافقی

ادامه مقاله  اختلال پرشنوایی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button