لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
جراحی بینی در افراد سیگاری | جراحی بینی | عمل زیبایی بینی | بینی گوشتی | دکتر احمد ناظم بافقی
سینوزیت و عفونتهای تنفسی
سینوزیت و عفونتهای تنفسی
دسامبر 1, 2018
جراحی ترمیمی بینی
جراحی ترمیمی بینی
دسامبر 30, 2018

جراحی بینی در افراد سیگاری

جراحی بینی در افراد سیگاری

جراحی بینی در افراد سیگاری

امروزه از جراحی زیبایی بینی استقبال بسیاری می شود. اکثرا کسانی که بینیشان دچار اختلال است و در تنفس مشکل دارند این عمل را انجام می دهند. همچنین هستند کسانی که برای زیبایی ، افزایش اعتماد به نفس و بهتر دیده شدن در بین مردم دست به جراحی زیبایی بینی می زنند. جراحی بینی در افراد سیگاری با رعایت بعضی مسائل مانند نکشیدن سیگار یک هفته قبل از عمل و حدود یک ماه بعد از عمل همراه است. افرادی که دخانیات مصرف می کنند به دلیل اینکه سیگار باعث تنگ شدن رگ های خونی می شود و سموم موجود در سیگار خطرناک و به پوست آسیب می رساند این موضوع موجب می شود ، ترمیم و باز سازی بافت ها پس از جراحی بینی در افراد سیگاری با روند کند تر و کیفیت پایین تری صورت پذیرد.

 

جراحی بینی در افراد سیگاری

تاثیر سیگار بر جراحی زیبایی بینی

به دلیل نیکوتین موجود و سم های خطرناک در سیگار و همچنین وجود تنباکو در سیگار و سایر دخانیات بیهوشی قبل از جراحی سخت بوده و همچنین به هوش آمدن بعد از جراحی بینی هم ریسک بالایی دارد. کسانی که سیگار می کشند باید توجه داشته باشند که اکسیژن رسانی یه خون به سختی انجام می گیرد به همین دلیل مشکلات قلبی تنفسی بالا می رود مخصوصا در حین بی هوشی . طول درمان و بهبودی جراحی بینی در افراد سیگاری با افراد عادی کمی متفاوت است. به دلیل مصرف سیگار پوست روی بینی نازک شده و رگ های رساننده خون به پوست در افراد سیگاری تنگ تر از افراد عادی است به همین خاطر دوره نقاهت جراحی بینی در افراد سیگاری طولانی تر است.

ادامه مقاله  راه های پیشگیری از سینوزیت

آیا افرادی که سیگاری هستند می توانند جراحی بینی انجام دهند؟

اثرات منفی که سیگار بر روی بدن می گذارد بسیار زیاد است به همین دلیل کسانی که قصد انجام عمل زیبایی دارند باید چند هفته قبل از عمل کشیدن سیگار را کنار بگذارند تا بدن به حالت عادی بر گردد و قبل و بعد جراحی مشکلات زیادی پیش نیاید. جراحی بینی در افراد سیگاری مشلات زیادی به همراه دارد از قبیل : تورم طولانی نوک بینی بعد از جراحی ، بهبودی دیر تر زخم های حاصل از جراحی ، مشکلات قلبی تنفسی و بیهوشی مدت دار بعد از جراحی. اما با رعایت برخی نکات و توجه به گفته های جراح ، جراحی بینی در افراد سیگاری امکان پذیر است.

 

 

دکتر احمد ناظم بافقی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button