لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
جراحی بینی شکسته | جراح بینی |جراحی بینی | بینی گوشتی | دکتر احمد ناظم بافقی
قوز بینی خیلی از بیماران از داشتن قوز بر روی بینی خود نارضایتی های زیادی دارند . مشکل این قوز به طور معمول مرتبط با استخوان و نیز غضروف موجود در پشت بینی می باشد
قوز بینی
آوریل 11, 2018
جراحی بینی باز و بسته
جراحی بینی باز و بسته
آوریل 30, 2018

جراحی بینی شکسته

جراحی بینی شکسته

جراحی بینی شکسته

امروزه یکی از شایع ترین آسیب های استخوانی که به صورت وارد میشود ، شکستگی بینی میباشد. در این مقاله ب موضوع جراحی بینی شکسته نیز خواهیم پرداخت . در این میان سوالاتی پیش خواهد آمد از جمله:
نحوه تشخیص شکستگی بینی چه معیارهایی میباشد؟
آیا بعد از شکستگی بینی نیاز به انجام رادیوگرافی میباشد؟
نحوه جا انداختن بینی و مدت زمان آن به چه مقدار است؟
تاثیرات وعوارض این شکستگی بر روی صورت چه مقدار است؟
جراحی بینی شکسته

میزان شیوع شکستگی بینی

میزان آسیب شکستگی بینی در افراد مسن تر بیشتر میباشد. زیرا زمانیکه ضربه ای به صورت وارد شود میزان آسیب و خرد شدگی استخوان به دلیل شکنندگی بیشتر این استخوان ها در افراد مسن بیشتر خواهد شد.  شکستگی بینی در مردان نسبت به زنان بیشتر است و این اتفاق در سنین ۱۵ تا ۳۰ سال نیز شایع تر میباشد.
خطر شکستگی بینی در کودکان نسبت به افراد بالغ  بسیار کمتر است. در کودکان قابلیت ارتجاع و نرم بودن غضروف های استخوان و کوچک بودن اندازه بینی  سبب خواهد شد شکستگی در همین ناحیه انجام شود و عواقب کمتری داشته باشد.
به طور کل ۸۰ % شکستگی های بینی در قسمت قطعه نازک انتهایی به قطعه ضخیم ابتدایی در یک سوم تا نیمه استخوان بینی رخ خواهد داد.

طبقه بندی انواع شکستگی بینی

شکستگی بینی به ۲ دسته  (کناری) و (روبرو ) نیز طبقه بندی میشود.
۱ ) انواع کناری:  از شایع ترین نوع شکستگی بینی میباشد که در اثر نیروی وارده به کنار بینی ، باعث میشود یک سمت بینی نسبت به سمت دیگر دچار فرورفتگی شود .
۲) انواع روبرو: این حالت ناشایع تر است نسبت به روش کناری. در این حالت صورت و بینی از سمت بالا مورد آسیب قرار خواهد گرفت و در نهایت پّل بینی فرو رفته شده و باعث تغییر شکل ظاهری در شخص خواهد شد.

زمان تشخیص شکستگی در بینی

بعد از شکستگی بینی ، تورم زیادی در ناحیه بینی ایجاد خواهد شد که تشخیص شکستگی را حداقل  تا ۲ تا ۴ روز دشوار میکند.این تشخیص بعد از کاهش تورم توسط پزشک نیز امکان پذیر میباشد.
ادامه مقاله  استفاده از کمپرس یخ پس از جراحی بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button