لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
جراحی بینی و شیردهی | جراح بینی | بینی استخوانی | دکتر احمد ناظم بافقی
تفاوت بینی گوشتی و غضروفی 
تفاوت بینی گوشتی و غضروفی
مارس 18, 2018
تنگی نفس بعد از جراحی بینی
تنگی نفس بعد از جراحی بینی
آوریل 3, 2018

جراحی بینی و شیردهی

جراحی بینی و شیردهی

جراحی بینی و شیردهی

تصمیم گیری برای یک خانم شیرده جهت جراحی بینی و شیردهی در مقایسه با یک آقا می تواند با یک سری محدودیت ها مواجه شود. در اینجا سوالات و ابهاماتی به وجود می آید که با تحقیق و بررسی می توان به روشن سازی این موضوع پرداخت . در این مقاله سعی شده است به پرسشهایی مانند موارد زیر پاسخ داده شود.
آیا یک خانم که در حال شیر دهی به فرزند خود می باشد میتواند به عمل جراحی بینی بپردازد یا خیر؟
آیا در این عمل جراحی شاهد عوارض برای فرزندش میباشد؟
آیا خطری فرزندش را تهدید میکند ؟

 

جراحی بینی و شیردهی

 

از آن جایی که تنها گزینه ی تغذیه، برای نوزادان زیر ۶ ماه شیر مادر می باشد، برای مادران شیرده این دغدغه مطرح می شود که جراحی بینی تاثیرات خطرناکی روی فرزندش برجای میگذارد یا خیر. در پاسخ به این نگرانی باید اشاره شود که این عمل هیچ گونه عوارضی برای نوزاد ایجاد نخواهد کرد. اما در حوزه ی استعمال داروهای بی حسی و خواب آور، شیردهی در مدت ۱۲ ساعت پس از جراحی توصیه نمی گردد

یکی دیگر از مسائلی که وجود دارد در مورد نگرانی و پرسش های مادران این است که ( جراحی بینی و شیردهی ) در زمان نقاهت و دارو های خوراکی که تجویز شده است چه تاثیری را میتواند داشته باشد بر روی فرزندان خود.
در صورتیکه که فرد بیمار برای انجام جراحی بینی نزد پزشک مراجعه میکند مسائلی که وی را نگران میکند را با پزشک خود در میان میگذارد و پزشک در زمان تجویز دارو مسائل را لحاظ خواهد کرد
و با توجه به مواردی که فرد بیمار عنوان کرده است پزشک نسخه ای را تجویز میکند که مشکلی برای بیمارش پیش نیاید
این موضوع را یادآور میشویم که فرد باید برای جراحی بینی ابتدا آزمایش های لازم را انجام دهد تا مشکل خاصی برای فرد به وجود نیاید و همچنین برای بانوان آزمایش بارداری باید انجام شود تا فرد باردارنباشد.

ادامه مقاله  جراحی بینی باز و بسته

موضوع قابل توجهی که باید به آن دقت کرد این است که ، فرد بیمار برای جراحی بینی به هیچ عنوان باردار نباشد زیرا داروهایی که در زمان جراحی مورد استفاده قرار میگیرد میتواتند برای جنین خطرناک باشند.

 

دکتر احمد ناظم بافقی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس – جراحی بینی و شیردهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button