لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
درمان بزرگی لوزه سوم | عوارض ناشی از بزرگی لوزه سوم | دکتر احمد ناظم بافقی
مشکلات لوزه سوم در کودکان دکتر احمد ناظم بافقی
مشکلات لوزه سوم در کودکان
فوریه 19, 2020
بیماری لارنژیت دکتر احمد ناظم بافقی
بیماری لارنژیت
فوریه 27, 2020

درمان بزرگی لوزه سوم

درمان بزرگی لوزه سوم دکتر احمد ناظم بافقی

درمان بزرگی لوزه سوم

درمان بزرگی لوزه سوم : در این مقاله در خصوص عوارض ناشی از بزرگی لوزه سوم و روش های درمان آن توضیحاتی ارائه می شود.

درمان بزرگی لوزه سوم دکتر احمد ناظم بافقی

کم ‌شنوایی بر اثر عدم درمان لوزه سوم

لوزه سوم منجر به ایجاد مایع داخل گوش میانی می گردد که در صورت عدم درمان، این مایع به تدریج سفت شده و موجب چسبندگی روی استخوانچه‌ های گوش و نهایتاً کاهش شنوایی کودکان خواهد شد.

باید گفت درمان لوزه سوم کاملاً انجام ‌پذیر است و با انجام جراحی این مشکل در کودکان برطرف خواهد شد. متأسفانه بی ‌توجهی والدین به عوارض لوزه سوم از قبیل خرخر شبانه، منجر به کاهش شنوایی کودک خواهد شد. در صورتی که بزرگی لوزه سوم زود تشخیص داده شود، به طور کامل قابل درمان بوده و حتی امکان دارد به انجام جراحی هم نیازی نباشد.

توصیه می شود لوزه را همیشه به تیغ جراحی نسپرید. شایان توجه است که بزرگی خود لوزه به تنهایی نیاز به انجام جراحی ندارد، مگر اینکه این لوزه‌ ها به حدی بزرگ شده باشد که راه تنفس را ببندد که در این شرایط لازم است لوزه عمل شود.

لذا در صورت تشخیص بزرگی لوزه سوم در کودک، می بایست جراحی انجام شود. بدین جهت که این بیماری به تدریج روی فک دندانی بیمار، اثرات سوئی میگذارد و به مرور منجر به کاهش شنوایی خواهد شد.

ابتدا پزشک برای درمان بزرگی لوزه سوم ، دارو تجویز می کند سپس عمل جراحی انجام خواهد شد. البته در صورتی که لوزه کامی (معمولی) مختصری بزرگ باشد، نیازی به برداشتن آن نخواهد بود. اما اگر لوزه دچار آبسه شود یا در صورتی که کودک، سابقه گلو درد چرکی یا تب رماتیسمی داشته باشد می بایست تحت جراحی لوزه قرار بگیرد. لازم به ذکر است کودکانی که لوزه سوم دارند اما لوزه‌ شان نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ است، لازم است هر چند ماه یک بار ویزیت شوند تا در صورت لزوم تحت جراحی قرار بگیرند.

ادامه مقاله  جراحی لوزه

 

دکتر احمد ناظم بافقی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button