لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
درمان شکستگی بینی | جراحی شکستگی بینی | جراحی بینی شکسته | دکتر احمد ناظم بافقی
مراقبت های بعد از عمل انحراف بینی
مراقبت های بعد از عمل انحراف بینی
نوامبر 25, 2017
انحراف بینی و سینوزیت سینوس
انحراف بینی و سینوزیت 
نوامبر 28, 2017

درمان شکستگی بینی

درمان شکستگی بینی

درمان شکستگی بینی

درمان شکستگی بینی : شکستگی بینی یکی از عارضه‌های شایع در میان آقایان ۳۰ _ ۱۵ ساله است. آسیب ‌دیدگی بینی در بین افراد جوان موجب جابجایی استخوان بینی می ‌شود اما در افراد مسن، شکستگی بینی به شکل خرد شدن استخوان‌ها می باشد. هنگامی که بینی قدرت خود را از دست می ‌دهد امکان دارد تغییرات نامطلوبی در ظاهر و عملکرد آن بینی به وجود آید بنابراین جراح باید مشکل را طبق ماهیت و گستردگی آسیب، درمان کند.

شکستگی بینی عموما شامل انحراف استخوان بینی، پارگی غضروف بینی و انحراف سپتیوم یا تیغه بینی می‌ گردد. شکستگی بینی موجب عدم تقارن بینی، کج شدن بینی، ایجاد برآمدگی بزرگ روی بینی و …  می‌شود.  دکتر بافقی معتقد است که مشاوره اولیه یک بخش بسیار مهم از درمان بوده و باید به صورت حضوری انجام شود.

در این جلسه ی مشاوره، جراح پس از شنیدن دقیق نگرانی‌ ها و ملاحظات شما، ارزیابی های اولیه را انجام می دهد و متناسب با نیازهای شما بهترین روش اصلاحی را پیش می گیرد. این موضوع بسیار مهم است که پس از ضربه به بینی روش صحیحی برای درمان در نظر گرفته شود، لازم به ذکر است که در همه ی موارد به عمل جراحی نیازی نیست.

در صورتی که درباره روند درمانی یا مراحل بعد از درمان نیاز به مشاوره دارید با شماره های ما که در سایت موجود است تماس بگیرید.

 

درمان شکستگی بینی

 

بینی شکسته

شکستگی بینی به ترک خوردن یا شکستگی استخوان بینی اشاره می کند. در اغلب موارد، اطراف غضروف بینی دچار آسیب‌ دیدگی می‌شود این آسیب دیدگی به ویژه در قسمت سپتیوم یا تیغه بینی که قسمت منعطف بینی می باشد، اتفاق می افتد و قسمت‌های چپ و راست بینی را از یکدیگر جدا می‌ کند.

ادامه مقاله  دلایل شکستگی بینی

از آنجا که بینی یک عضو محافظت نشده و برجسته صورت می باشد و در مرکز صورت قرار دارد، هنگام بروز تصادفات و سوانح بسیار آسیب‌ پذیر می باشد. در شکستگی‌های جزئی، ضربه موجب تورم‌ های خفیف و خونریزی‌ های جزئی در بینی می گردد به همین دلیل ممکن است شما شکستگی را احساس نکنید جز این که بینی شما دچار بدشکلی‌های جزئی شود.

در شکستگی‌های شدید، بینی به شکل کاملا مشهودی دچار بدشکلی می شود و شکل آن بلافاصله بعد از ضربه از مرکز خارج می گردد، همچنین خونریزی های بسیار منجر به انسداد نوستریل یا مسیر عبور هوا و مشکلات مرتبط با انحراف سپتیوم بینی می شود.

علائم شکستگی بینی

  • کبودی
  • تورم
  • حساسیت هنگام لمس در اطراف بینی
  • خونریزی بینی
  • بدشکلی
  • چرخش یا ترک‌ خوردگی بینی
  • انحراف تیغه بینی
  • تغییر رنگ شبیه به کبودی در زیر چشم

برای مشاهده ی عکس شکستگی بینی و فیلم جا انداختن شکستگی بینی به گالری سایت ما مراجعه کنید.

 

 

دکتر احمد ناظم بافقی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button