لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
دلایل ایجاد حساسیت پاییزی | درمان حساسیت فصلی | دکتر احمد ناظم بافقی
پرسش هایی درباره سینوزیت دکتر احمد ناظم بافقی
پرسش هایی درباره سینوزیت
مارس 4, 2020

دلایل ایجاد حساسیت پاییزی

دلایل ایجاد حساسیت پاییزی دکتر احمد ناظم بافقی

دلایل ایجاد حساسیت پاییزی

در این مقاله در خصوص دلایل ایجاد حساسیت پاییزی توضیحاتی ارائه می گردد. همانطور که می دانید شروع فصل ‌های بهار و پاییز همواره به همراه زیبایی های فراوانی بوده است. ولیکن در کنار این زیبایی ها برای بعضی افراد مشکلاتی نیز ایجاد می شود؛ از جمله این مشکلات می توان به مواردی نظیر مشکلات سرفه، عطسه، آبریزش بینی، تورم، سوزش، خارش گلو و آبریزش چشم‌ ها اشاره نمود.

دلایل ایجاد حساسیت پاییزی دکتر احمد ناظم بافقی

متأسفانه بسیاری از افراد دچار این مشکلات می شوند. این ها از جمله علائم شایعی هستند که برای حساسیت پاییزی نام برده شد و امکان دارد این مشکل با علائم دیگری نیز همراه باشد.

برخی اوقات این مشکلات جدی و دردسر ساز می شوند.

دلایل ایجاد حساسیت پاییزی

در زمان ایجاد حساسیت فصلی، ماده ای به اسم آلرژن که چندان هم خطرناک نیست باعث بروز یک واکنش دفاعی در بدن می شود و بدن ما به اشتباه با این ماده مبارزه می کند. این مبارزه با علائمی همراه است که ما به صورت نشانه های حساسیتی آن را تجربه می کنیم.

این واکنش ها در حالت طبیعی به دنبال ورود ویروس ها و باکتری های بیماری زا به بدن روی می دهد. اما مواقعی که شخص دچار حساسیت فصلی می شود هر زمانی که ماده آلرژن ظاهر گردد، سیستم دفاعی هم فعالیت خود را شروع می کند.

هیستامین و آنتی هیستامین: در صورتی که ماده حساسیت زا نظیر قارچ، گرد و غبار و گرده گل ها و گیاهان وارد بدن می شود سیستم ایمنی بدن با آن مقابله کرده و از خود ماده ای به اسم هیستامین ترشح می کند. ترشح این ماده سبب بروز علائمی نظیر آبریزش بینی، خارش، تورم بینی و غیره می شود.

ادامه مقاله  مراقبتهای بعد از جراحی سینوزیت

در این موارد برای رفع این مشکلات لازم است از داروهای ضد حساسیت استفاده نمود. داروهای مورد استفاده به منظور درمان حساسیت فصلی دارای انواع گوناگونی هستند؛ از جمله قرص لوراتادین، سیتریزین، آنتی هیستامین دکونژستانت و انواع دیگر قرص آنتی هیستامین که به عناوین مختلفی در داروخانه ‌ها عرضه می ‌شوند. لازم به ذکر است که این داروها باید بنا به تشخیص پزشک مصرف شوند.

 

دکتر احمد ناظم بافقی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button