لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
دلایل شکستگی بینی | شکستگی بینی | جراحی شکستگی بینی | دکتر احمد ناظم بافقی
علت گرفتگی بینی
علت گرفتگی بینی چیست
ژانویه 29, 2018
جراحی پولیپ بینی
جراحی پولیپ بینی
فوریه 3, 2018

دلایل شکستگی بینی

دلایل شکستگی بینی

دلایل شکستگی بینی

دلایل شکستگی بینی : در ورزشکاران به ویژه آن هایی که ورزش های رزمی و تماسی و … کار می کنند احتمال شکستگی بینی بیشتر از افراد دیگر وجود دارد. شکستگی استخوان های بينی شايع ترين شکستگی ناحيه گونه ای صورت است. به دلیل قرار داشتن بينی در مرکز و در جلوی ساختارهای مهم صورت ، پزشک بايد نواحی زير بينی را نيز در نظر داشته باشد. لازم به ذکر است که شکستگی بينی در مردان دو برابر زنان اتفاق می افتد.

 

دلایل شکستگی بینی

 

شايع ترين علت شکستگی بينی ، ضايعات ورزشی و مجادلات بين اشخاص می باشند، دلایل دیگر برای این عارضه وجود دارند که  شامل افتادن و وارد شدن صدمات ناشی از پرتاب شدن از روی دوچرخه يا موتور و … می باشد.

در این مقاله قصد داریم درباره شکستگی بینی و دلایل شکستگی آن برای شما عزیزان صحبت کنیم، پس در صورت تمایل ما را همراهی کنید.

آناتومی کاربردی بینی

بينی از دو سمت استخوانی و غضروفی تشکیل شده است. تيغه ميانی بينی که شايع ترين محل آسيب های بينی می باشد در قسمت عقب، از چهار استخوان نازک و در قسمت جلو، از غضروف ميانی بينی تشکيل می شود. خونرسانی بينی به وسیله شاخه های صورتی و چشمی و کامی انجام می شود.

بيومکانيک ورزشی

هر نوع ضربه به ناحیه ميانی صورت چه از روبرو و چه از طرفين می تواند آسيب های استخوانی يا غضروفی را برای افراد به وجود آورد اما لازم به ذکر است که باید ضربات از روبرو نسبت به طرفين قدرت بيشتری داشته باشند تا موجب ایجاد آسیب یا شکستگی در بینی شود.

ادامه مقاله  راه های پیشگیری از سینوزیت

در بچه ها نیز همانند ورزشکاران احتمال آسيب غضروفی در مقایسه با دیگران بيشتر است، زیرا ميزان و نسبت غضروف به استخوان بينی در بچه ها بيشتر می باشد.

معاينه شکستگی بینی

در مواردی که شکستگی بينی اتفاق افتاده باشد بايد شواهد اين امر بررسی شود، مهمترين عاملی که می توان از آن دریافت که بینی دچار شکستگی شده است یا خیر تغيير شکل بينی می باشد. علائم دیگری نیز وجود دارند که شامل تورم، خراشيدگی پوست بينی و صورت، خونمردگی، خونريزی از بينی می باشد.

درمان شکستگی بینی

اگر شکستگی بینی شدید باشد ابتدا باید يخ روی بينی قرار داده و سر را بالا نگه داشت، این امر موجب می شود تا تورم صورت کاهش یابد.

بهترین راه درمان شکستگی بینی مراجعه به جراح متخصص می باشد، جراح ابتدا بینی را معاینه می کند اگر شکستگی حاد باشد توصیه می کند فرد برای انجام جراحی بینی اقدام کند.

 

 

 

دکتر احمد ناظم بافقی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button