لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
رابطۀ خروپف با انحراف بینی | جراح بینی | سینوزیت | خواب | دکتر احمد ناظم بافقی
چگونه سینوس را تخلیه کنیم؟
چگونه سینوس را تخلیه کنیم؟
می 10, 2018
علائم عفونت سینوس ها
علائم عفونت سینوس ها
می 21, 2018

رابطۀ خروپف با انحراف بینی

رابطۀ خروپف با انحراف بینی

خروپف یکی از عوارض شایع در مردان و زنان است. برخی معتقدند رابطۀ خروپف با انحراف بینی مهم ترین علت خرخر در حین خواب است. حتماً در بین افراد خانواده یا اطرافیان افرادی را داریم که دچار خروپف در حین خواب هستند، حال این خواب شبانه باشد یا در طول روز. این افراد هم خود دچار سختی و ناراحتی هستند و هم اطرافیان را به نوعی می آزارند.

برای توضیح بیشتر این موضوع باید گفت علت اصل خروپف، انحراف بینی نیست بلکه مشکل در سطح حلق فرد است که در حین خواب باعث ایجاد آن صداها می شود.

 

رابطۀ خروپف با انحراف بینی

 

 

انحراف بینی و خروپف:

رابطۀ خروپف با انحراف بینی را این گونه می توان شرح داد که علت اصلی خرخر شبانه گرفتگی و مشکل در سطح حلق افراد است و این افراد آمار بالایی دارند. اما افرادی نیز به علت انحراف بینی دچار این مشکل می شوند. این افراد به علت گرفتگی مجرای بینی و به نوع کج بودن بینی نمی توانند به خوبی و سهولت هوای لازم را به سمت ریه ها هدایت کنند و این کار همراه با فشار و سختی زیادی همراه خواهد بود.

همین موضوع سبب می شود که افراد دارای انحراف بینی در حین خواب، هم خواب سخت تری داشته باشند چون نمی توانند به راحتی تنفس کنند و هم دچار مشکلاتی مانند خرخر و دیگر آزاری شوند. این عارضه با عمل جراحی بر روی بینی و رفع انحراف بینی قابل حل است. رابطۀ خروپف با انحراف بینی را به این شکل می توان به صورت کامل قطع کرد!

ادامه مقاله  جراحی بینی باز و بسته

علت اصلی خروپف و راه حل آن

باید گفت علت اصلی خروپف در اغلب افراد، مشکل در سطح حلق است. در نتیجه باید تا حد زیادی رابطۀ خروپف با انحراف بینی را بسیار کم دانست. همچنین بزرگی بافت قاعدۀ زبان یکی دیگر از عوامل خروپف می باشد. از دیگر عوامل خروپف بزرگی لوزه های کامی یا همان لوزۀ سوم است.

البته یکی دیگر از دلایل خروپف، انحراف بینی می باشد که این عامل، درصد بالایی در بین افراد ندارد. کسانی که دارای انحراف بینی هستند در برخی موارد در تنفس دچار مشکل بوده که این عارضه را می توان با یک عمل بر روی بینی برطرف کرد.

درصد افراد خروپف کننده در جهان

در این مورد هم متاسفانه آقایان از بانوان بسیار جلوتر بوده و آماری تقریباً ۲ برابری را نشان می دهند. رابطۀ خروپف با انحراف بینی حتی خود را در سطح جهانی نیز نمایان کرده و آمارها را بالا و پایین می کند. مردان ۴۰ درصد و زنان تنها ۲۰ درصد دچار خرخر شبانه و آزار اطرافیان هستند. این موضوع هم مربوط به فیزیولوژی بدن و نوع ساختار اندام تنفسی مردان و زنان می باشد.

 

 

 

دکتر احمد ناظم بافقی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button