لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
رژیم غذایی بعد از عمل سینوس | مراقبت های بعد از عمل سینوس | دکتر احمد ناظم بافقی
مزایای جراحی پلک
مزایای جراحی پلک
فوریه 12, 2018
تفاوت بینی گوشتی و استخوانی
تفاوت بینی گوشتی و استخوانی
فوریه 19, 2018

رژیم غذایی بعد از عمل سینوس

رژیم غذایی بعد از عمل سینوس

رژیم غذایی بعد از عمل سینوس

رژیم غذایی بعد از عمل سینوس : سینوزیت التهاب یا ورم استر سینوس می باشد که عموما از هوا پر می باشند، زمانی که این حفره ها یا به عبارت دیگر  دهانه سینوس ها  مسدود شوند، باکتری ها و ویروس ها رشد می کنند و موجب عفونت می شوند. عواملی وجود دارند که موجب ایجاد سینوزیت می شوند که شامل: سرماخوردگی، رینیت آلرژیک، پولیپ بینی، انحراف تیغه بینی می شوند. این عوامل را می توان با مصرف دارو یا جراحی برطرف کرد.

 

رژیم غذایی بعد از عمل سینوس

 

افرادی که جراحی انجام می دهند، مراقبت هایی وجود دارد که پس از جراحی باید آن ها را رعایت کنند یکی از این مراقبت ها رژیم غذایی بعد از عمل سینوس می باشد که در این مقاله برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

رژیم غذایی بعد از عمل سینوس

عموما در روز های اول پس از جراحی بیمار کم اشتها می شود و میلی به غذا ندارد این شرایط به دلیل تاثیرات داروی بی هوشی و ضعف بدنی است، به همین دلیل مواد غذایی علاوه بر این که باید مغذی و مفید باشند باید به شکل مایع باشند تا فرد نیازی به جویدن آن ها نداشته باشد.

مصرف پوره ها، میوه ها، آبمیوه تازه و طبیعی تا اندازه بسیاری قوای از دست رفته را به بدن بیمار باز می گرداند و حال عمومی بیمار را نیز بهبود می بخشد.

ویتامین ها و فیبری که در ساختار میوه ها و سبزیجات تازه وجود دارند به ترمیم جراحات سرعت می بخشد، همچنین از بیشتر شدن التهابات و ورم ها و کبودی ها جلوگیری می کند.

ادامه مقاله  مراقبت های بعد از پولیپ بینی

جهت برطرف کردن تاثیرات تغییر رنگ پوست و خون مردگی در زیر بافت های پوست صورت، مصرف آبمیوه های تازه و دست ساز اثر بسیاری می گذارند.

در روزهای نخست بعد از جراحی بینی ، از غذا های نرم و مقوی استفاده کنید تا نیازی به جویدن نداشته باشید. به مدت ۳۰ _ ۱۵ روز بعد از جراحی از مصرف غذاهایی که نیاز به گاز زدن شدید دارند پرهیز کنید غذاهایی مانند ساندویچ بزرگ و سیب سفت و … .

شما عزیزان می توانید با رعایت مواردی که در بالا ذکر کردیم به راحتی این دوران را پشت سر گذارید. اگر سوالی ذهن شما عزیزان را مشغول کرده است و مطالعه مقالاتی که در سایت وجود دارند نیز پاسخ گوی آن نمی باشد می توانید از طریق شماره هایی که در سایت وجود دارند با مطب آقای دکتر احمد ناظم بافقی تماس گرفته و جواب سوال خود را دریافت کنید.

 

 

 

دکتر احمد ناظم بافقی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button