لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
سینوزیت در کودکان | سینوزیت | عفونت سینوس | دکتر احمد ناظم بافقی
عوارض سینوزیت بر چشم
عوارض سینوزیت بر چشم
می 31, 2018
سینوزیت و خلط خونی
سینوزیت و خلط خونی
ژوئن 23, 2018

سینوزیت در کودکان

سینوزیت در کودکان

سینوزیت در کودکان

کودکان موجودات شیرین و دوست داشتنی هستند که از دیدن آنها نهایت لذت را می بریم. این موجودات دوست داشتنی، بیشتر از سایرین در معرض انواع بیماری ها هستند که سینوزیت یا همان عفونت سینوس ها یکی از همین بیماری هاست. سینوزیت در کودکان بسیار شایع است مخصوصاً زمانی که دچار سرماخوردگی شده اند

 

سینوزیت در کودکان

 

سینوس ها حفره های بسیار ریزی هوایی هستند که در استخوان های صورت و اطراف بینی و بین ابروها پراکنده اند و اگر راه ترشحات آنها و منافذشان مسدود شود دردهای کلافه کننده ای سراغ فرد خواهند آمد که همان سینوزیت است. این بیماری در کودکان در شرایط گوناگون رخ می دهد.

چرا سینوزیت در کودکان اتفاق می افتد؟

در فصول سرد سال و یا در فصل های گرم که موجی از ویروس ها و باکتری ها منتشر می شوند، کودکان نیز ممکن است مانند بزرگسالان دچار سرماخوردگی شده که البته احتمال ابتلای کودکان به علت ضعیف تر بودنشان بسیار بیشتر است.

پس از سرماخوردگی و یا حتی آلرژی های متعدد فصلی، حفره های سینوس ها که دقیقاً مانند داخل بینی و دهان، دارای غشاهای مخاطی هستند شروع به ترشح می کنند و این ترشحات به علت زیاد بودن در حفره ها تجمع کرده و باعث مسدود شدن روزنه های سینوس در کودکان می شوند. به این شکل سینوزیت در کودکان ایجاد و خود را نشان می دهد.

علائم سینوزیت کودکان

پس از ابتلای کودکان به سینوزیت، این بیماری خود را با علائمی نشان خواهد داد. غالباً علائم عفونت سینوس ها در کودکان مانند همان سرماخوردگی و آنفلوانزا خواهد بود.

ادامه مقاله  سینوزیت حاد

معمولاً در کودکان کمتر از ۶-۷ سال وقتی کودکی دچار سرماخوردگی و سردرد می شود والدین تصور می کنند کودکشان دچار سینوزیت شده در حالی که سینوس های پیشانی تا این سنین هنوز رشد نکرده اند و نباید سردردهای آنها را با سینوزیت اشتباه گرفت.

یکی از مهم ترین علائم سینوزیت کودکان، تب کردن کودک تقریباً در روزهای پنجم تا هفتم پس از سرماخوردگی ست که این علامت می تواند یکی از علائم سینوزیت در کودکان باشد.

از دیگر علائم سینوزیت کودکان درد در پشت چشم ها می باشد که همراه با ناراحتی معده و تهوع و استفراغ خواهد بود.

درمان سینوزیت در کودکان

سینوزیت معمولاً به دو صورت «سینوزیت باکتریایی» و« سینوزیت ویروسی» بروز خواهد کرد. برای درمان سینوزیت های ویروسی تقریباً هیچ دارویی لازم نیست و پس از مدتی بهبود خواهد یافت. اما سینوزیت باکتریایی در کودکان با مصرف آنتی هیستامین ها، داروهای ضد احتقان و آنتی بیوتیک های خوراکی که توسط پزشک تجویز شده درمان خواهد شد.

 

دکتر احمد ناظم بافقی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button