لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
سینوزیت و خلط خونی | سینوزیت و سردرد | عفونت سینوس | دکتر احمد ناظم بافقی
سینوزیت در کودکان
سینوزیت در کودکان
ژوئن 17, 2018
عمل زیبایی بینی
عمل زیبایی بینی
ژوئن 28, 2018

سینوزیت و خلط خونی

سینوزیت و خلط خونی

سینوزیت و خلط خونی

سینوزیت کلمه ای بسیار آشنا برای آن دسته از افرادی ست که با وزیدن نسیمی سرد، سریعاً هدبند خود را درآورده و بر روی پیشانی می بندند. این دردِ کلافه کننده گاهی آنچنان ادامه پیدا می کند که تمامی سر را در بر گرفته و همچنین احساس سنگینی سر و گرفتگی بینی را نیز در پی خواهد داشت. گاهی سینوزیت و خلط خونی همراهِ هم خواهند بود که در ادامه به علل آن خواهیم پرداخت.

 

 

سینوزیت و خلط خونی

 

همچنین در زمان ایجاد و ادامه دار شدن سینوزیت حتماً باید چندین نکته را رعایت کرد تا درد سینوس ها بیشتر نشود، مثلاً گرم نگه داشتن بینی و اطراف و همچنین پیشانی ها، عدم استفاده از آب خیلی سرد و مواردی از این دست. گاهی در سینوزیت حاد و همچنین مزمن که همراه با خلط خواهند بود سینوزیت و خلط خونی نگرانی هایی را برای بیمار ایجاد می کند که اگر علت آن را به درستی بدانند کمتر نگران شده و در پی راه حل خواهند بود.

علت سینوزیت و خلط خونی با هم:

گاهی سرما خوردگی همراه با عود سینوزیت خواهد بود که مجموع این دو، دردسر را بیشتر خواهد کرد. در این شرایط بهترین شیوه برای خلاصی از گرفتگی بینی استفاده از بخور و یا کمپرس آب گرم است که می تواند خلط های سفت داخل بینی را روان و تخلیه کند.

همچنین گاهی در همین شرایط، سینوزیت و خلط خونی مشکل را بیشتر خواهند کرد از این جهت که بیمار با دیدن خون در خلط خود به شدت وحشت زده خواهد شد. گاهی ممکن است بر اثر سرفه های ناگهانی و یا شدید مقداری خون همراه خلط خارج شود که می تواند به علت پارگی مویرگ های گلو و یا بینی باشد.

ادامه مقاله  جراحی بینی و شیردهی

همچنین گاهی پیش می آید که پس از خون دماغ شدن مقداری خون به پشت حلق ریخته و پس از سرفه یا عطسه به سمت دهان و بینی راه باز می کند که بیمار با دیدن آن دچار وحشت می شود.

سینوزیت و خلط خونی گاهی به صورت دائمی اتفاق می افتد که البته همیشگی نیست و قابل رفع است. در برخی شرایط به علت سرفه های بسیار زیاد در زمان سرماخوردگی، ممکن است رگ های داخلی ریه ها دچار پارگی شده و خونی که از آنها خارج می شوند به سمت بینی و دهان راه باز کند و همراه خلط خارج شود.

به طور کلی بهتر است اگر در خلط خود خون دیدید و این موضوع ادامه دار بود، به پزشک مراجعه و علت را جویا شوید.

 

دکتر احمد ناظم بافقی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button