لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
عوارض سینوزیت بر چشم | سینوزیت | سینوس | عمل سینوزیت | دکتر احمد ناظم بافقی
جراحی بینی و ارتودنسی
جراحی بینی و ارتودنسی
می 24, 2018
سینوزیت در کودکان
سینوزیت در کودکان
ژوئن 17, 2018

عوارض سینوزیت بر چشم

عوارض سینوزیت بر چشم

عوارض سینوزیت بر چشم

سینوزیت یکی از بیماری های عجیب و دردناکی ست که در ناحیۀ صورت و پیشانی، فردِ بیمار را کلافه می کند. این بیماری که با برخورد باد سرد به پیشانی و صورت و برخی عوامل دیگر تشدید می شود در هر دو جنس زن و مرد دیده می شود و مختص گروه خاصی نیست. گاهی سینوزیت می تواند به مرور باعث عفونت چشمها شود و به نوعی این می تواند از عوارض سینوزیت بر چشم باشد.
این عفونتِ چشم ها و یا حتی مشکلات دیگری که سینوزیت ممکن است برای چشم ها ایجاد کند ممکن است خطرناک بوده و در صورت عدم رسیدگی و پیگیری جدی، مشکلات پیچیده تری را برای بیمار ایجاد نماید.
عوارض سینوزیت بر چشم

عفونت چشمی توسط سینوزیت چگونه ایجاد می شود؟

یکی از عوارض سینوزیت بر چشم عفونت چشم هاست. شروع عفونت چشم ها با انتقال عفونت از سینوس ها آغاز می شود. این انتقال از سینوس های پارانازال و سینوس های اتموئید اتفاق خواهد افتاد که با سرایت به چشم ها، عفونت را ایجاد می کند.
در این مرحله چون در لحظات و روزهای ابتدای عفونت هستیم، معمولاً این مشکل با گزش حشرات اشتباه گرفته می شود اما به تدریج علت اصلی مشخص خواهد شد.
یکی دیگر از عوارض سینوزیت بر چشم تاری دید:
سینوزیت می تواند در برخی مواقع با عوارض دیگری به غیر از سر درد و همچنین عفونت چشم ها همراه باشد. گاهی ممکن است این آلرژی و حساسیت پایدار و طولانی که منجر به سینوزیت گردیده به تدریج بر روی سینوس ها تأثیر و فشار بیشتری ایجاد کرده و باعث تورم سینوس ها گردد. این امر به دلیل بسته شدن کانال های ترشحی و یا تورم آنها ایجاد می گردد.
همین موارد ممکن است فشار و تورمی در ناحیۀ اطراف چشم ها ایجاد کرده و سبب کاهش دید و همچنین تاری یا دوبینی گردد. این موارد از عوارض سینوزیت بر چشم است که باید حتماً برای درمان آنها به پزشک مراجعه شود.

چرا سینوزیت بر چشم ها تأثیر می گذارد؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت به علت قرارگیری سینوس ها در اطراف چشم ها و اطراف بینی معمولاً این اتفاقات رخ خواهد داد. سینوس ها همانگونه که با بینی و حفره های آن در ارتباط هستند، با چشم ها نیز مرتبط بوده و همین ارتباط می تواند عفونت ها و همچنین مشکلات بینایی را ایجاد نماید.
بهترین و عقلانی ترین پیشنهاد برای درمان و یا حتی جلوگیری از این مشکلات و همچنین مصون ماندن از عوارض سینوزیت بر چشم این است که، اصول مراقبتی سینوس ها را که همان گرم نگه داشتن و دور ماندن از باد سرد و موارد مشابه است را رعایت نمایید.

دکتر احمد ناظم بافقی

ادامه مقاله  پرسش هایی درباره سینوزیت

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button