لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
لوزه سوم در کودکان | لوزه | سینوزیت | گرفتگی بینی | خروپف | دکتر احمد ناظم بافقی
جراحی نوک بینی
جراحی نوک بینی
ژانویه 9, 2019
سرما و سینوزیت
سرما و سینوزیت
ژانویه 20, 2019

لوزه سوم در کودکان

لوزه سوم در کودکان

لوزه سوم در کودکان

کودکان را باید از شیرین ترین موجودات دانست. موجوداتی که گاه دچار دردسرهایی نیز می شوند. لوزه سوم در کودکان از دردسرهای این موجودات بامزه است. این بیماری در برخی از کودکان با توجه به شرایط جسمی و البته بیماری هایی که دچار آن شده اند ایجاد می شود.
به عنوان مثال ممکن است کودکی که درگذشته دچار انواع آلرژی و یا سینوزیت مزمن بوده به لوزه سـوم در کودکان مبتلا شود. همچنین حساسیت های طولانی مدت گاهی می توانند به رشد لوزۀ سوم و ایجاد عوارض متعدد آن بیانجامد.

لوزه سوم در کودکان

نشانه های لوزه سوم در کودکان

در شرایطی که رشد غیرطبیعی لوزه سـوم در کودکان اتفاق بیفتد ممکن است گرفتگی مجرای بینی را سبب شده که در پی آن، سختی در تنفس، خرخر شبانه و نشانه هایی از این دست بروز خواهد کرد. این علائم کاملاً مشخص و واضح هستند و والدین با مشاهدۀ آنها باید نسبت به ایجاد بیماری لوزه سوم در کودک خود حساس و پیگیر باشند.

تشخیص پزشکی و دقیق لوزه سوم در کودکان

برای اینکه نسبت به ایجاد لوزۀ سوم در کودک خود مطمئن شویم باید به متخصص مراجعه کرد. متخصص نیز با انجام معاینات دقیق، تا حد زیادی در تشخیص آن موفق خواهد بود، چنانچه مقداری شک و شبهه در این مورد وجود داشته باشد با تجویز و انجام رادیولوژی، آن مقدار شک و شبهه نیز بر طرف خواهد شد.
همچنین استفاده از آندوسکوپی برای معاینۀ بسیار کامل تر و دقیق تر و مشاهدۀ مجراهای بینی، سینوس ها، میزان رشد لوزۀ سوم و درصدِ دقیق گرفتگی بینی با این شیوه به خوبی انجام می شود.

ادامه مقاله  بیماری اوریون

درمان لوزه سوم در کودکان

درمان لوزه سوم در کودکان را می توان به ٢ شیوۀ مختلف انجام داد. چنانچه لوزه در مراحل اولیۀ رشد بوده و از نظر حجم و ابعاد خیلی بزرگ نباشد تجویر دارویی کفایت کرده و می توان با دارو، رشد آن را مهار و درمان کرد. اما اگر لوزه از نظر اندازه خیلی بزرگ باشد باید توسط جراحی آن را برداشت.

 

دکتر احمد ناظم بافقی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button