لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
مشکلات بویایی در جراحی بینی | جراح بینی | عمل زیبایی بینی | دکتر احمد ناظم بافقی
رابطۀ سینوزیت و دوبینی
رابطۀ سینوزیت و دوبینی
آگوست 31, 2018
راه های پیشگیری از سینوزیت
راه های پیشگیری از سینوزیت
سپتامبر 24, 2018

مشکلات بویایی در جراحی بینی

مشکلات بویایی در جراحی بینی

خیابان شريعتی - خیابان يخچال - خیابان باقری كماسايی - نرسيده به بلوار شهرزاد . 5 - 02122566662

مشکلات بویایی در جراحی بینی

تمامی متقاضیان جراحی بینی مطمئناً در مورد آن تحقیقات زیادی خواهند کرد. از انواع عمل و روش های گوناگون برای جراحی بهتر و زیباتر گرفته تا نوع و فرم بینی جدید که قرار است بعد از عمل تا ابد با آن زندگی کنند. اما کم پیش می آید که فردی بخواهد در مورد مشکلات بویایی در جراحی بینی تحقیق کرده و دربارۀ آن بداند.

البته با تحقیق در این مورد و اینکه آیا بعد از عمل جراحی بینی آیا واقعاً مشکلی برای حس بویایی فرد ایجاد می شود و آیا در طولانی مدت دیگر نمی توان مانند قبل بویایی کامل و درستی داشت می توان به نکات جالبی دست یافت. این سؤالات و ابهامات مشابه البته بسیار کم به ذهن متقاضیان عمل زیبایی بینی می رسد و بیشتر افراد به دنبال نوع و شکل بینی بهتر و زیباتر هستند.

مشکلات بویایی در جراحی بینی

چه مشکلاتی ممکن است برای بویایی ایجاد شود؟

مشکلات بویایی در جراحی بینی معمولاً آنچنان زیاد نیست. ممکن است برخی بپرسند بعد از عمل جراحی بینی آیا در بویایی و درک انواع بو مشکلی ایجاد خواهد شد و برشهایی که ایجاد می شود آیا این حس را دچار اختلال می کند؟ در پاسخ به این سؤال مهم باید گفت معمولاً و در بیشتر موارد هیچ مشکل خاصی پس از عمل زیبایی بینی برای حس بویایی ایجاد نمی شود، فقط شاید کمی از شدت آن کاسته شود که آن هم به علت ترشحات زیاد و یا التهاب و تورم بافت درونی ست که مشکل خاصی نیست و پس از ۱ یا ۲ ماه بهبودی حاصل خواهد شد.

ادامه مقاله  بهترین فصل جراحی بینی

مشکلات بویایی در جراحی بینی امری طبیعی است و نمی توان آن را مشکل یا معضل خاص و بزرگی دانست. این موضوع یکی از عوارض کاملاً طبیعی و عادی جراحی بینی ست که به سرعت بهبود خواهد یافت.

نیاز به عمل جراحی در برخی موارد:

و اما یکی از مشکلات بویایی در جراحی بینی کاهش شدید حس بویای پس از عمل است. گاهی پس از انجام جراحی و همچنین پس از بهبودی بیمار و گذشت حتی ۱ یا ۲ ماه از زمان عمل نیز، مشکلات بویایی به شکل سابق بر نمی گردد و فرد نمی تواند به خوبی بوها را حس کرده و تشخیص دهد. اینجاست که نیاز به یک اقدام فوری و پزشکی جدید به شدت احساس می شود.

این مورد یکی دیگر از مشکلات بویایی در جراحی بینی ست و معمولاً در اثر چسبندگی درون بینی ایجاد می شود که با گذشت زمان و به صورت طبیعی قابل رفع نیست. اینجاست که با یک عمل ترمیمی این مشکل به راحتی حل و حس بویایی دقیقاً مانند اولش خواهد شد.

 

 

 

دکتر احمد ناظم بافقی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button