لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
ورزش کردن بعد از جراحی بینی | مراقبت های بعد از جراحی بینی | دکتر احمد ناظم بافقی
انحراف بینی و سینوزیت سینوس
انحراف بینی و سینوزیت 
نوامبر 28, 2017
استفاده از عینک بعد از عمل بینی
استفاده از عینک بعد از عمل بینی
نوامبر 30, 2017

ورزش کردن بعد از جراحی بینی

ورزش کردن بعد از جراحی بینی

ورزش کردن بعد از جراحی بینی

ورزش کردن بعد از جراحی بینی : عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی ، عملی جراحی است که در آن به نحوی به بینی شکل داده می ‌شود تا بینی کوچک ‌تر یا بزرگ ‌تر شود، قوز آن برطرف گردد، نوک بینی اصلاح شود و در کل هر گونه نقص بینی رفع شود.

انجام ورزش‌ های سنگین بعد از جراحی زیبایی بینی ممنوع است و جراح برنامه هفته به هفته و تدریجی شروع فعالیت‌های ورزشی را پس از جراحی به شما عزیزان می دهد. ما در این مقاله اطلاعاتی درباره ی ورزش کردن بعد از جراحی بینی را از آقای دکتر بافقی دریافت کردیم تا در اختیار شما قرار دهیم.

 

ورزش کردن بعد از جراحی بینی

 

ورزش کردن بعد از جراحی بینی

دوران بهبودی و مراقبت‌ های بعد از اتمام جراحی‌ های پلاستیک صورت به اندازه آمادگی قبل از عمل و روند انجام جراحی مهم و تاثیر گذار است. رعایت باید ها و نباید های بعد از جراحی زیبایی بینی بر نتایج آن تاثیر می‌گذارد.

جراح برنامه هفته به هفته ورزش و بدنسازی پس از عمل زیبایی و همچنین بایدها و نبایدهای بعد از جراحی بینی را برای هر بیمار توضیح می دهد، پس ورزشکاران از این موضوع نگرانی نداشته باشند و با خیالی آسوده برای جراحی بینی اقدام کنند.

چه مدت پس از عمل بینی می‌توان ورزش کرد؟

آغاز زود هنگام فعالیت‌های ورزشی روند بهبودی را مختل می‌ کند، زیرا ورزش کردن ضربان قلب و فشار خون را بالا می برد. امکان دارد با ورزش کردن، بینی فرد دچار خونریزی و کبودی یا دیگر عوارض شود.

ادامه مقاله  لوزه سوم در کودکان

معمولا ۲ هفته پس از رینوپلاستی می‌ توانید ورزش‌های ملایم را به مرور زمان و کم کم شروع کنید، اما برای شروع برنامه ورزشی معمول لازم است ۴ _ ۳ هفته صبر کنید. احتمال دارد در ۳ ماه اول پس از عمل، حین انجام این ورزش ‌ها در بینی تان گرفتگی احساس کنید.

انجام دادن ورزش ‌های ایروبیکی که سخت هستند یا دویدن در مسافت‌ هایی به طول مسافت های قبل از عمل ممنوع است. افرادی که بدنسازی کار می کنند باید از وزنه‌ های سبک‌ تر شروع کنند و به مرور زمان وزنه ها را سنگین تر کنند.

اگر حین ورزش کردن دردی احساس کردید آن را متوقف کنید.

اگر به دنبال اطلاعاتی درباره ی  استفاده از عینک بعد از عمل بینی و استخر بعد از عمل بینی هستید با ما همراه باشید.

 

 

دکتر احمد ناظم بافقی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button