لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
ورم بینی بعد جراحی | شیوه هاش کاهش ورم بینی پس از جراحی | دکتر احمد ناظم بافقی
گرفتگی گوش دکتر احمد ناظم بافقی
گرفتگی گوش
مارس 30, 2019
تفاوتهای جراحی بینی کج و انحراف بینی دکتر احمد ناظم بافقی
تفاوتهای جراحی بینی کج و انحراف بینی
آوریل 13, 2019

ورم بینی بعد جراحی

ورم بینی بعد جراحی دکتر احمد ناظم بافقی

ورم بینی بعد جراحی

ورم بینی بعد جراحی اغلب در همه عمل های زیبایی بینی شایع است. این ورم بعد عمل تحت تأثیر دستکاری استخوان، غضروف و پوست و یا ایجاد برش روی پوست بینی ایجاد می گردد. در هر فردی میزان ورم بینی بعد جراحی تفاوت دارد.

 

ورم بینی بعد جراحی دکتر احمد ناظم بافقی

 

میزان ورم بینی بعد جراحی به ضماخت بینی، نوع بینی، میزان دستکاری طی جراحی و مراقبت های بعد از عمل زیبایی بستگی دارد. میزان ورم بینی بعد جراحی در بینی هایی که دارای پوست ضخیم تری هستند یا بینی های گوشتی بیشتر است. همچنین در روش عمل بینی باز که در آن برش های خارجی در پایه ی بینی ایجاد می گردد، میزان ورم بینی بعد جراحی نسبت به شیوه بسته بیشتر است و بهبود آن طی مدت زمان طولانی تری حاصل می شود.

شایان توجه است که ورم بینی بعد عمل جراحی موقت و طبیعی است و جای هیچ گونه نگرانی نیست. در بینی هایی که دارای انحراف بیشتری هستند به علت نیاز بینی به اصلاح و دستکاری بیشتر تورم شدیدتر است. در چند ماه اول پس از جراحی زیبایی مقدار ورم بینی کاهش خواهد یافت.

زمانی که گچ بینی برداشته می شود (بعد از یک هفته) ورم بینی نمایان خواهد شد که این امری طبیعی است. معمولاً در هفته دوم پس از عمل جراحی مقدار ورم بینی کاهش می یابد به گونه ای که اگر کسی با دقت به شما نگاه نکند متوجه عمل زیبایی بینی شما نمی شود.

بعد از طی سه الی چهار ماه از زمان جراحی ورم بینی برطرف خواهد شد. در قسمت نوک بینی و در ناحیه ای که قوز روی استخوان بینی برداشته می شود میزان ورم بینی بعد عمل بیشتر است که این تورم طی چند ماه رفع می شود. زدن چسب بینی در ناحیه نوک بینی باعث کاهش میزان تورم می شود. ضمن اینکه ممکن است ورم داخل بینی سبب شود که مشکلاتی در تنفس ایجاد گردد که این اختلالات موقتی است. توصیه می شود از سرم شستشوی بینی جهت کاهش ورم بینی بعد عمل استفاده شود.

ادامه مقاله  عمل جراحی بینی

شیوه هاش کاهش تورم بینی

استراحت کافی و پرهیز از انجام فعالیت های سنگین

در هفته های ابتدایی عمل جراحی بینی می بایست از انجام فعالیت ها و حرکات سنگین ورزشی پرهیز نمایید؛ چرا که انجام این حرکات سنگین باعث افزایش گردش خون در بینی و صورت و در نتیجه افزایش تورم بینی می شود. شایان توجه است که آهسته راه رفتن موجب بهبود جریان خون و کاهش ورم بینی خواهد شد.

استفاده از کمپرس سرد

در دو روز اول پس از عمل زیبایی بینی دائماً از کمپرس سرد در اطراف بینی استفاده کنید. این امر باعث کاهش ورم بینی بعد عمل می شود. کمپرس سرد را باید هر یک ربع ساعت در اطراف بینی خود قرار داده سپس بردارید؛ چرا که کم شدن دما سبب آسیب رسیدن به پوست بینی خواهد شد.

نگه داشتن سر به سمت بالا

سر خود را به اندازه ۳۰ تا ۴۵ درجه به طرف بالا نگاه دارید. بهتر است از روی هم قرار دادن چند بالش برای این کار استفاده کنید. این روش برای یک الی دو هفته مفید است.

پیروی از برنامه غذایی سالم

از مصرف موادغذایی داغ و شور و جویدنی اجتناب نمایید. ضمن اینکه از نی برای نوشیدن مایعات استفاده نکنید.

 

 

 

دکتر احمد ناظم بافقی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button