لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
چگونه از شر سینوزیت خلاص شوید؟ | سینوزیت | آندوسکوپی سینوس | دکتر احمد ناظم بافقی
راه های پیشگیری از سینوزیت
راه های پیشگیری از سینوزیت
سپتامبر 24, 2018
پیرگوشی
پیر گوشی
اکتبر 22, 2018

چگونه از شر سینوزیت خلاص شوید؟

چگونه از شر سینوزیت خلاص شوید؟

برای اینکه بدانید چگونه از شر سینوزیت خلاص شوید؟ ابتدا بایستی این بیماری را خوب بشناسید و نسبت به عوامل ایجاد کنندۀ آن اطلاعات دقیق و مناسبی داشته باشید تا بتوانید نسبت به درمان و خلاص شدن از شرش، اقدامات مناسبی را انجام دهید.
سینوس ها به عنوان عضوی پروانه ای شکل که دقیقاً دو طرف بینی و زیر چشم ها و همچنین بین ابروها و روی پیشانی قرار دارند به دلیل مواجهۀ دائمی با مجرای بینی و تنفس های مکرر ممکن است به سرعت آلوده و بیمار گردند. این بیماری ممکن است بر اثر ورود یک شی کوچک به مجرای بینی یا ورود انواع قارچ ها، باکتری ها و ویروس ها اتفاق بیفتد. در چنین شرایطی ممکن است به سینوزیت دچار شوید که دانستن اینکه چگونه از شر سینوزیت خلاص شوید؟ در این شرایط بسیار مهم خواهد بود.

 

 

چگونه از شر سینوزیت خلاص شوید؟

 

و اما اینکه چگونه از شر سینوزیت خلاص شوید؟

برای اینکه بتوانیم از شر این بیماری کلافه کننده رها شده و راحت تر به امور روزانه برسیم، رعایت این موارد بسیار مهم خواهد بود:
– حتماً از بخور آب گرم استفاده کنید. این کار سبب باز شدن منافذ بینی و سپس نرم شدن مخاط درون آن و تخلیۀ آنها خواهد شد.
– ماساژ صورت را فراموش نکنید. سعی کنید حتماً روزانه چندین بار اطراف بینی، بین دو ابرو و جلوی پیشانی را به خوبی ماساژ دهید تا برای خروج مخاط و عفونت های درون آن کمک کرده باشید.
– کمپرس دستمال یا حولۀ گرم. حوله یا دستمالی را گرم کرده و روی صورت خود بگذارید تا حسابی سینوس ها را گرم و سرعت بهبودی را افزایش دهد.
– ورزش کنید. برای اینکه بدانید چگونه از شر سینوزیت خلاص شوید؟ ابتدا ورزش کردن را در کارهای روزانه خود بگنجانید. با این کار، بهبودی بسیار سریعتر خواهد بود.
– اسپری آب نمک را به هیچ وجه فراموش نکنید. نصف قاشق چایخوری نمک در یک لیوان آب ولرم، مخلوط کرده و توسط دستگاه یا یک سرنگ به داخل بینی خود پمپاژ کنید. اینکار به شدت می تواند سینوزیت را نابود نماید.
– سعی کنید حتماً محیط خانه را مرطوب نگه دارید تا سینوس ها مرطوب و نرم شده و تخلیه راحتتر اتفاق بیفتد.

ادامه مقاله  سینوزیت و عفونتهای تنفسی

 

دکتر احمد ناظم بافقی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button