لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
گلودرد بعد از عمل بینی | جراح بینی | جراحی بینی | ورم لب | دکتر احمد ناظم بافقی
تنگی نفس بعد از جراحی بینی
تنگی نفس بعد از جراحی بینی
آوریل 3, 2018
قوز بینی خیلی از بیماران از داشتن قوز بر روی بینی خود نارضایتی های زیادی دارند . مشکل این قوز به طور معمول مرتبط با استخوان و نیز غضروف موجود در پشت بینی می باشد
قوز بینی
آوریل 11, 2018

گلودرد بعد از عمل بینی

گلودرد بعد از عمل بینی

گلودرد بعد از عمل بینی

شایعترین علت گلودرد بعد از عمل بینی تحریک گلو با لوله بیهوشی  میباشد . این گلودرد بعد از عمل بینی  اگر هم برای فرد وجود داشته باشد  خوشبختانه موقتی بوده و برطرف خواهد شد. به طور کلی گلودرد يك شكايت شايع بعد از عمل است . در این مقاله شيوع گلودرد بعد از رينوپلاستي (گلودرد بعد از عمل بینی ) را به دنبال بيهوشي عمومي و آرام بخشي تعيين میكنيم.
گلودرد بعد از عمل بینی

گلودرد بعد از عمل بینی

میزان گلودرد را در ريكاوري و فواصل ۴، ۱۲ و ۲۴ ساعت پس از جراحي به وسیله  مقياس عددي سنجش درد در افراد مونث بالاي ۱۸ سال  كه تحت عمل رينوپلاستي الكتيو با بيهوشي عمومي يا آرام بخشي قرار گرفتند بررسی شده است. همچنين سن، طول عمل و تهوع و استفراغ پس از عمل ثبت شد. نتیجه این بررسی بدین گونه است که  شيوع گلودرد در ساعت ۱۲ بعد از رينوپلاستي در آرام بخشي در شرايط آگاهي بيمار نسبتا بيشتر از بيهوشي عمومي است هر چند در ريكاوري، در ساعت هاي ۴ و ۲۴ بعد از آن تفاوتي نداشت.

درمان گلو درد بعد از عمل بینی

هنگامی که بیهوشی از طریق حلق انجام می شود معمولا بیمار دچار گلو درد خواهد شد . در این موارد خوردن نوشیدنی های خنک کمک می کند تا گلو درد کمتر شود.

ورم لب بعد از عمل بینی

بسیاری از بیماران بدنبال جراحی بینی متوجه میگردند  که نمیتوانند مانند همیشه لبهایشان را تکان بدهند و حس میکند که نمیتوانند درست بخندد وبه عبارتی لب هایشان کش میاید. در ادامه میخواهیم دلیل ایجاد این حالت و اینکه آیا باید نگران باشیم یا خیر را ، با هم مرور کنیم.
۱-از دلایل بسیار مهم و اصلی بهم خوردن حرکات طبیعی لب فوقانی بدنبال عمل جراحی بینی، تورم و التهاب بعد از عمل است. بنظرمیرسد شایع ترین دلیل این ناراحتی ،  همین ورم پس از عمل باشد که با گذشت زمان و به دنبال کم شدن  تورم ناحیه، این مشکل نیز رفع می گردد .
۲-این مشکل بیشتر در بیمارانی دیده میشود که برای اصلاح پایین آمدن نوک بینی در زمان خنده ، عضلاتی را که میان لب فوقانی و انتهای بینی میباشد در حین جراحی قطع می نمایند و جزئی معمول از جراحی بینی در این اشخاص برای کاهش  احتمال پایین آمدن مجدد نوک بینی میباشد . خوشبختانه این تغییر در خنده موقتی میباشد و با اتصال مجدد عضلات بهمدیگر ، عملکرد طبیعی باز میگردد ودر اکثر بیماران معمولا” ۲ تا ۳ هفته این مسئله طول میکشد.
۳-از علت های  دیگر که میتوان برای توجیه ایجاد این حالت بیان نمود ، این مسئله است که در حین عمل جراحی بینی اغلب انتهای اعصاب حسی در ناحیه بینی و لب فوقانی قطع می گردد . این موضوع هم دلیل بیحسی در نوک بینی و لب فوقانی میشود و هم در کنار ورم بینی حرکات لب بالایی را با مشکل مواجه میکند.

دکتر احمد ناظم بافقی

ادامه مقاله  رینوپلاستی بسته

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس – جراحی بینی و شیردهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button