لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
جراحی لوزه سوم | لوزه | جراحی لوزه | لوزه سوم | التهاب لوزه | دکتر احمد ناظم بافقی
عمل گوش
عمل گوش
فوریه 7, 2018
مزایای جراحی پلک
مزایای جراحی پلک
فوریه 12, 2018

جراحی لوزه سوم

جراحی لوزه سوم

جراحی لوزه سوم

انجام این نوع از جراحی امروزه به عنوان ساده ترین و شایع ترین جراحی ها محسوب می شود. در این عمل نیز مانند سایر عمل ها باید به نکاتی درباره ی اقدامات قبل و بعد از آن توجه نمود. هم چنین اطلاعاتی درباره ی نحوه ی انجام آن کسب کرد. در این مقاله سعی شده است اطلاعات سودبخشی راجع به جراحی لوزه سوم در اختیار شما عزیزان قرار بگیرد.

 

جراحی لوزه سوم

 

همان طوری که می دانید، لوزه ها نقش دفاعی را در بدن ایفا می کنند و به عنوان نگهبانانی در مسیر عبور و مرور هوا و مواد غذایی قرار داشته اند و به همین دلیل بیشتر در معرض خطر در برابر ورود میکروب ها قرار گرفته اند. طبق آمار موجود، کودکانی که در رنج سنی ۳ تا ۶ سال قرار دارند، بزرگی لوزه سوم را تجربه می کنند. این اتفاق را مادامی که برای فرد مشکلات تنفسی و عوارض نامطلوبی برجای نگذارد، نمی توان از آن با نام بیماری نام برد.

نشانه های لوزه سوم

از جمله بارز ترین علائم این بیماری، مشکلات تنفسی و همچنین تنفس از طریق دهان که ناشی از تنگ شدن سوراخ های پشت بینی است، می توان اشاره کرد. در این وضعیت تنفس به صورت صدادار بوده و خرخر کردن به هنگام خواب را نیز در پی خواهد داشت.

لوزه سوم با بستن سوراخ های پشت بینی، ترشح بینی را سبب خواهد شد.

با دقت در ظاهر بیشتر کودکانی که جز کاندیدای جراحی لوزه سوم قرار داده شده اند، می توان به مواردی مانند باز بودن دائمی دهان آن ها، آشکار شدن دندان های جلویی شان به دلیل برگشتن لب های بالایی به سمت بالا و در بعضی موارد کبودی زیر چشم شان، پی برد.

ادامه مقاله  جراحی لوزه

در مواردی از بیماران دیده شده است که به علائمی مانند گرفتگی و ترشح بینی بر اثر سینوزیت مزمن یا آلرژی گرفتار شده اند. تشخیص درست بر این که این علائم، نشانه های لوزه ی سوم هستند یا بر اثر آلرژی یا سینوزیت مزمن روی می دهند، تنها با مراجعه به پزشک متخصص و جراح مربوطه امکان پذیر خواهد بود. پیشنهاد ویژه ی ما به شما عزیزان تنظیم جلسات مشاوره و درمان با دکتر احمد ناظم بافقی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سر و گردن و زیبایی بینی و آندوسکوپی سینوس، می باشد.

درمان لوزه سوم

در جهت بهبودی وضعیت لوزه ی سوم مجموعه اقداماتی صورت خواهد گرفت. در وهله ی اول میزان بزرگی و شدت آن ارزیابی می شود.

در صورتی که بیمار در مراحل ابتدایی از روند بیماری باشد، ممکن است با تجویز دارویی مشکلش التیام یابد. به منظور کسب آگاهی بیشتر از روش های درمانی لوزه ی سوم به سایر مقالات ما مراجعه فرمایید.

 

 

دکتر احمد ناظم بافقی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button