جراحی پولیپ بینی | پولیپ بینی | گرفتگی بینی | جراحی بینی | دکتر احمد ناظم بافقی
رینوپلاستی بسته
فوریه 5, 2018

جراحی پولیپ بینی

جراحی پولیپ بینی : پولیپ بینی می تواند در طول زندگی به دلایل متفاوت ایجاد شود و شما عزیزان را دچار مشکل کند. این شرایط در حالی است که در بسیاری از مواقع شما به هیچ عنوان متوجه مشکل پولیپ بینی خود نمی شوید. این امر می تواند بطور مکرر در نتیجه یک واکنش آلرژیک ساده ایجاد شود، اما در برخی شرایط افراد مبتلا به آن ممکن است با مشکلات تنفسی یا مشکلات جدی در هنگام خواب مواجه شوند، حتی این موضوع می تواند موجب کاهش حساسیت آن ها به مزه و بو شود.

جراحی پولیپ بینی

ابتدایی ترین درمان برای برطرف کردن پولیپ بینی استفاده از اسپری کورتیکواستروئید می باشد و برای اغلب افراد این اسپری می تواند مشکل را تا حدود بسیاری برطرف کند، اما هنگامی که مشکل برطرف نشود، باید برای جراحی پولیپ بینی اقدام کنید.

علت پولیپ بینی

علت پولیپ بینی می تواند برخی مسائل آلرژیک مانند حساسیت به حیوانات خانگی، گرد و خاک، گرده افشانی گل ها و … باشد. زمانی که افراد مستعد در معرض این موارد آلرژی زا قرار گیرند، غشای مخاطی داخل مسیر هوای بینی متورم می شود. دلایل دیگر پوليپ بینی شامل تنگی نفس و عفونت های مزمن تنفسی می باشد، در برخی مواقع نیز ممکن است علت ایجاد پولیپ بینی مشخص نباشد.

لازم به ذکر است که برخی مواقع پولیپ بینی به دلیل مسائل ژنتیکی ایجاد می شود.

عوارض پولیپ بینی

• گرفتگی سینوس
  • کیپ شدن بینی
  • سر درد
  • ابتلای زیاد به عفونت سینوس
  • پولیپ بینی عموما پس از عفونت سینوس به وجود می آید که برای یک دوره زمانی ۱۲ هفته ای و در برخی مواقع، بیشتر ادامه پیدا می کند.
ادامه مقاله  لوزه سوم در کودکان

علائم  پولیپ بینی

• آبریزش بینی
  • کاهش حساسیت به بو یا مزه
  • درد سینوس یا صورت
  • سر درد سینوسی
  • وجود درد در ناحیه فک بالا

هزینه عمل پولیپ بینی چقدر است؟

هزینه این عمل به موارد بسیاری ازجمله هزینه جراح، هزینه اتاق عمل، اقداماتی که بر روی بیني حين جراحی انجام می شود و … بستگی دارد.

اگر قصد اطلاع دقیق از هزینه این جراحی را دارید می توانید با شماره هایی که در سایت وجود دارند تماس بگیرید.

پرسش و پاسخ در خصوص پولیپ بینی

پرسش: من دچار پولیپ بینی هستم؛ در حالت عادی مشکل تنفسی ندارم ولی در صورت انجام فعالیت جسمی به سختی نفس می ‌کشم به گونه ای که حتی قدرت ایستادن هم ندارم و مجبور می ‌شوم با دهان تنفس کنم آیا لازم است جراحی انجام دهم؟ پولیپ چه اثراتی روی اکسیژن رسانی به مغز می گذارد؟ آیا برای سلامتی بدن به ویژه قلب مضر است؟

پاسخ: پولیپ با معاینه تشخیص داده می شود، همچنین اقدامات رادیولوژیک مثل سی تی اسکن هم نیاز است؛ در صورتی که نشان دهد که دچار پولیپ هستید توصیه می ‌شود حتماً جراحی انجام دهید چرا که این عارضه روی سایر اعضای بدن نظیر ریه و قلب اثرات سوئی دارد و عملکرد سایر اعضا را مختل می ‌کند.

پرسش: زمان خواب با دهان کاملاً بسته می ‌خوابم ولی خروپف با صدای بلند از قسمت بینی دارم به گونه ای که موجب آزار و اذیت همسرم می ‌شوم، آیا ممکن است دچار پولیپ بینی باشم؟ روش درمان آن چیست؟

پاسخ: اگر خروپف از ناحیه بینی احساس میشود، احتمالش زیاد است که مشکلی در قسمت بینی دارید؛ آلرژی یا پولیپ با معاینات مخصوص و سی تی اسکن تشخیص داده می شود و امکان رفلاکس اسید معده نیز وجود دارد که آن هم در ایجاد پولیپ اثرگذار می باشد توصیه می شود نزد پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید.

ادامه مقاله  مراقبت های بعد از پولیپ بینی