لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
انواع التهاب لوزه | لوزه | جراحی لوزه | جراحی حلق | دکتر احمد ناظم بافقی
عفونت های لوزه را چگونه از بین ببریم
عفونت های لوزه را چگونه از بین ببریم
فوریه 28, 2018
بهترین جراح زیبایی گوش در تهران
بهترین جراح زیبایی گوش در تهران
مارس 7, 2018

انواع التهاب لوزه

انواع التهاب لوزه

انواع التهاب لوزه

انواع التهاب لوزه : عموما التهاب لوزه ها به دو صورت حاد و مزمن مشاهده می شوند که در این مقاله به صورت کامل درباره انواع آنها صحبت خواهیم کرد.

 

 

انواع التهاب لوزه

 

التهاب لوزه از نوع حاد

نوع حاد آن با گلودرد ناگهانی آغاز می شود و اغلب با تب همراه می باشد و بیمار نمی تواند بزاق خود را قورت دهد، همچنین در این نوع از التهاب بیمار از گوش درد در زمان بلع شکایت می کند و تنفس دشواری دارد. لازم به ذکر است که در چنین بیمارانی، سطح لوزه ها شفاف و براق است و پوشش سفید رنگی آن را می پوشاند. در این شرایط غدد لنفاوی گردن متورم و تب بروز می کند. التهاب لوزه استرپتوکوکی موجب وارد شدن صدمات ثانویه به عروق قلبی و کلیه ها می گردد.

این عفونت ها همچنین زخم های پوستی، التهاب سینوس ها، سینه پهلو و عفونت های گوش را در بر دارند. در موارد حاد التهاب لوزه ها که گلو به شدت عفونت می کند و لوزه ها و غدد لنفاوی ناحیه گردن به سرعت بزرگ می شوند، بیمار به خستگی مفرط و بی قراری دچار می شود. لازم به ذکر است که گلودرد ناشی از این التهاب، حدود یک هفته تا یک ماه طول می کشد و عموما به آنتی بیوتیک های تجویزی واکنشی نشان نمی دهد.

التهاب لوزه از نوع مزمن

این نوع از عفونت های لوزه ، پایدار و مقاوم هستند و تکرار مرتب این عفونت ها موجب تشکیل کیست های کوچک در لوزه ها می گردد. سنگ های لوزه اغلب در این کیست ها و فرورفتگی ها به وجود می آید. خرد شدن این سنگ ها، بویی مانند تخم مرغ گندیده در دهان ایجاد می کند و تنفس را برای بیمار دشوار می کند.

ادامه مقاله  تودماغی بودن صدا

بزرگ شدن لوزه ها یکی از عوامل مسدود کننده راه تنفسی در افراد می باشد که به خرخر در زمان خواب یا اختلال در الگوی خواب منجر می گردد و عموما وقفه های تنفسی ایجاد می کند. در این شرایط ، فرد به صورت مرتب در طول شب از خواب بیدار می شود. شب ادراری، کابوس های شبانه، تغییرات خلق و خو، خواب آلودگی بیش از اندازه و حتی مشکلات قلبی از عوارض این نوع از التهاب می شود.

 

 

 

 

دکتر احمد ناظم بافقی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button