جراحی انحراف بینی | انحراف بینی | عمل جراحی انحراف بینی | دکتر احمد ناظم بافقی
مراقبت های بعد از عمل انحراف بینی
نوامبر 25, 2017

جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی : به ناموزونی و در امتداد هم نبودن استخوان‌ها یا ساختارغضروفی که حفره‌های بینی را از هم جدا می‌کند، انحراف بینی گفته می‌شود. انحراف تیغه بینی می‌تواند به دلایل متفاوتی مانند التهابات مزمن، ایجاد سوراخ ناشی از آن، ضربات فیزیکی وارد شده به بینی به وجود می آید.

یکی از نشانه‌های معروف انحراف بینی، گرفتگی بینی است که در بیشتر مواقع یکی از حفره‌های بینی بیش تر از دیگری دچار گرفتگی می شود.

دکتر احمد ناظم بافقی متخصص جراحی سر و گردن می‌گوید چنانچه درمان های دیگر مانند داروهای مناسب یا اسپری‌های بینی جوابگوی حل مشکل نباشند، راه حل استاندارد برای حل این مشکل وجود دارد که جراحی انحراف بینی نام دارد.

افرادی که مشکلات و ناراحتی‌ های جدی در رابطه با انحراف بینی و کجی بیبنی دارند می ‌توانند با انجام عمل جراحی مشکل خود را حل کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در باره ی درمان ‌های مربوطه یا هماهنگی نوبت می ‌توانید از طریق شماره هایی که در سایت وجود دارند با ما تماس بگیرید.

جراحی انحراف بینی

انحراف بینی

انحراف بینی زمانی اتفاق می ‌افتد که دیواره نازک بینی به یک سمت تغییر مکان دهد. در برخی از افراد، تغییر مکان یا انحراف حفره بینی‌، موجب کوچکتر شدن یکی از گذرگاه‌های بینی می شود.

شدید بودن عارضه  انحراف بینی، می‌تواند منجر به مسدود شدن یک سمت بینی و در نتیجه کاهش جریان هوا و نهایتا ایجاد مشکل در تنفس شود.

از دیگر عوارض انحراف بینی، خشک شدن مجاری تنفسی بینی می باشد که برخی مواقع منجر به پوسته پوسته شدن یا خونریزی هر کدام از حفره‌های بینی می شود.

ادامه مقاله  مراقبت های بعد از اتوپلاستی

گرفتگی بینی ناشی از انحراف بینی می‌ تواند به علت تورم بافت داخلی یک یا هر دو حفره بینی باشد. شما عزیزان می توانید از دارو برای کاهش تورم مخاط بینی یا داروهای متسع کننده بینی برای باز کردن گذرگاه‌های بینی و … برای کمک به باز کردن راه های تنفس بینی استفاده کنید.

علائم انحراف بینی

بیشتر انحرافات بینی هیچ گونه نشانه ‌ای ندارد و ممکن است اصلا متوجه آن نشوید، اما تعدادی از انحرافات بینی دارای علائم و نشانه ‌هایی است شامل:

• گرفتگی یک و یا دو حفره بینی
  • خونریزی بینی
  • درد اعصاب صورت، می شود.

شما عزیزان می توانید جهت تماشای فیلم عمل انحراف بینی به گالری سایت ما مراجعه کنید.

همچنین می توانید برای آگاهی و کسب اطلاعات از مراقبت های بعد از عمل انحراف بینی ، انحراف بینی و سینوزیت ، هزینه عمل انحراف بینی با ما همراه باشید.