جراحی حلق | جراحی لوزه | لوزه سوم | دلیل انجام جراحی لوزه | دکتر احمد ناظم بافقی
تاثیر اتوپلاستی در زیبایی گوش
دسامبر 25, 2017
عوارض سینوزیت مزمن
دسامبر 30, 2017

جراحی حلق

جراحی حلق : لوزه ها در گلوی ما، در مسیر عبور غذا و هوا قرار دارند. آن ها نقش بسزایی در مهار کردن عفونت های تنفسی دارند. در سنین کودکی نیز اهمیت بسیار مهمی در جلوگیری از بروز عفونت های ریوی دارند. اکنون این سوال پیش می آید که چرا پزشکان متخصص گوش و حلق و بینی گاهی جراحی لوزه را پیشنهاد می کنند که در ذیل به پاسخ این سوال می پردازیم.

جراحی حلق

دلیل انجام جراحی لوزه

برخی لوزه ها کانون عفونت می شوند و هر از چند گاهی فعال می گردند و مشکل ایجاد می کنند، در ضمن این موضوع منجر می شود با کوچکترین سرما خوردگی فرد تا مدت ها درگیر عفونت گلو شود که در چنین مواردی لازم است لوزه ها برداشته شوند.

در برخی مواقع بزرگ بودن بیش از اندازه لوزه مشکل ساز می می شود، به طور مثال لوزه سوم راه تنفس بینی را با بزرگ شدن بیش از حد مسدود می کند و کودک در این شرایط مجبور می شود که از دهان تنفس کند که این امر موجب خشکی دهان و بروز عفونت ریوی می شود. به جز این موارد، بزرگی لوزه سوم می تواند موجب سینوزیت و عفونت گوش میانی گردد.

در مواردی رشد لوزه های کنار حلق‌ می تواند منجر به بروز بوی بد دهان در کودکان و بزرگسالان شود، همچنین گاهی موجب اختلال در بلع غذا می گردد که در چنین مواردی لازم است لوزه ها تحت عمل قرار گیرند.

در برخی موارد نیز لوزه ها دچار تومر خوش خیم و بد خیم می شوند که در این شرایط نیز فرد باید جراحی انجام دهد.

ادامه مقاله  عمل جراحی زیبایی پلک

جراحی لوزه

این روز ها عمل برداشتن لوزه ها با بی هوشی عمومی انجام می گیرد، لازم است قبل از عمل آزمایشات مرسوم و تست های انعقادی انجام شود تا در صورت سالم بودن و در شرایطی که هیچ نوع سرما خوردگی در بدن وجود نداشته باشد، بیمار را برای انجام جراحی به اتاق عمل ببرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جراحی حلق و مشاوره با دکتر احمد ناظم بافقی با شماره هایی که در سایت وجود دارند تماس بگیرید.

هزینه جراحی لوزه

برای اطلاع از این هزینه با مطب دکتر احمد ناظم بافقی تماس بگیرید.