انحراف بینی و سینوزیت | انحراف بینی | جراحی انحراف بینی | سینوزیت | دکتر احمد ناظم بافقی
درمان شکستگی بینی
نوامبر 26, 2017
ورزش کردن بعد از جراحی بینی
نوامبر 29, 2017

انحراف بینی و سینوزیت

انحراف بینی و سینوزیت سینوس

انحراف بینی و سینوزیت

انحراف بینی و سینوزیت : سینوس به حفره هایی گفته می شود که بر روی استخوان های جمجمه قرار می گیرند. این حفره ها از هوا پر هستند و اگر بر اثر هر عاملی مانند چرک دچار گرفتگی شود می تواند موجب به وجود آمدن سینوزیت شود. عوامل بسیاری در این امر می تواند تاثیر داشته باشد که از جمله آن ها می توان به مواردی چون انحراف بینی، سرماخوردگی، حساسیت ها اشاره کرد.

انحراف بینی و سینوزیت سینوس

علائم ایجاد سینوزیت

علائم ایجاد سینوزیت شامل : ترشح های بینی و حلق، درد، تب های خفیف و … می باشد. این علائم در بیشتر موارد هنگام صبح بروز می کنند. کودکان هم می توانند دچار سینوزیت شوند اما با علائمی متفاوت تر و اغلب با سرماخوردگی در آن ها نشان داده می شود.

انحراف بینی

می توان گفت که انحراف بینی یکی از مهم ترین ایراد های بینی می باشد که در عملکرد بینی تاثیر بسیاری دارد و درمان آن برای تمامی افراد از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. یکی از مهم ترین علائم انحراف بینی ایجاد مشکل در تنفس و گرفتگی بینی می باشد که این در صورتی است که در برخی موارد سر درد و عفونت های سینوس یا همان سینوزیت می تواند شامل این علائم باشند، علاوه بر این در برخی موارد هم می تواند بدون علائم و نشانه هایی اتفاق بی افتد.

انحراف بینی و سینوزیت به طور بسیار زیادی با هم در ارتباط هستند و قابلیت این را دارند که بر روی یکدیگر تاثیر بگذارندبه صورتی که شدت یکدیگر را بیشتر کنند.

ادامه مقاله  جراحی حلق

انحراف بینی در اصل همان انحراف تیغه میانی بینی می باشد که می توان آن را به عنوان ستون اصلی بینی دانست. تیغه بینی تا زمانی که بلوغ افراد پایان نیافته است، رشد می کند و پس از بلوغ رشد آن متوقف می گردد.

اگر این تیغه از خط خود منحرف گردد و به سمت چپ یا راست انتقال پیدا کند یا به عبارتی می توان گفت اگر خم شود می تواند موجب ایجاد انحراف بینی گردد، این امر در مواردی می تواند بر اثر ضربه محکمی که به بینی وارد می شود رخ دهد.

انحراف بینی در اکثر موارد در ظاهر، خود را نشان نمی دهد و در بیشتر موارد موجب مشکلات تنفسی می شود.

رابطه ی انحراف بینی با سینوزیت

انحراف بینی می تواند راه سینوس ها را مسدود کند و در عملکرد آن ها اختلالاتی ایجاد کند، در این شرایط ترشح هایی که لازم است از داخل سینوس ها خارج شود در داخل آن باقی می ماند و با تجمع این ترشحات موجب ایجاد سینوزیت یا افزایش شدت آن می شود.