گلدن نت پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
سینوزیت و سردرد | سینوزیت | سردرد سینوزیتی | دکتر احمد ناظم بافقی | اندوسکوپی سینوس
مراقبت های بعد از پولیپ بینی
آذر ۲۹, ۱۳۹۶
تاثیر اتوپلاستی در زیبایی گوش
دی ۴, ۱۳۹۶

سینوزیت و سردرد

سینوزیت و سردرد : سردردهای سینوسی باعث درد بسیار در استخوان های گونه ، پیشانی، بینی می شوند که معمولاً این درد با هر حرکت ناگهانی افزایش می یابد. گرفتگی بینی ، کیپ شدن گوش ها، تب و ورم صورت از دیگر نشانه های این عارضه می باشند. افرادی که سینوزیت فعال دارند به خوبی معنای این کلمات را می فهمند و درد آن را حتی با این جملات حس می کنند.

سینوزیت و سردرد

بر اثر التهاب یا گرفتگی «سینوس ها» سینوزیت ایجاد می شود. سینوس ها حفره های توخالی در استخوان های صورت هستند که معمولاً ترشحاتی در آنها جریان دارند اما بر اثر سرماخوردگی یا آلرژی یه عوامل گوناگون، ین ترشحات بیشتر شده و در این حفره ها گیر می افتند. تجمع و انسداد این ترشحات در حفره های سینوسی باعث دردهای خفیف و مزمن و نهایتاً سینوزیت می شوند، سینوزیت و سردرد معمولاً در کنار هم قرار دارند.

همان طور که همه می دانید و بارها نیز شنیده اید، پاییز فصل آلرژی ها و عود کردن سینوزیت می باشد. آلرژی هایی که سبب سینوزیت و سردرد خواهد شد. دردهایی کلافه کننده و گاه طولانی مدت. سینوزیت، بیماری شایعی ست که گاهی آن را با سرماخوردگی و آنفلوآنزا اشتباه می گیرند چون علائم و نشانه هایی دقیقاً مانند هم دارند؛ آب ریزش بینی، ریزش اشک چشم، عطسه های متوالی و اعصاب خردکن و سردردهای طولانی در پیشانی و شقیقه ها.

سینوزیت عموماً بر اثر آلرژی یا ویروس به وجود می آیند، این بیماری در اصل التهاب سینوس هایی است که به بینی متصل شده اند و در اطراف بینی و بین ابروها و اطرافشان قرار دارند.

در سینوزیت گاهی ترشحات بینی آن قدر افزایش می یابد که فرد از تمامی کارهای مهم و حتی امورات ساده و روزمرۀ خود نیز می افتد و ناچار است دستمال کاغذی به دست در همه جا در محضر افراد ظاهر شود. سردردهای ناشی از سینوس‌ ها زمانی رخ می دهد که سینوس‌ها ، حفره های پر از هوای اطراف بینی، چشم ‌ها، گونه‌ها، از خون و ترشحات خلطی پرشده و ملتهب و مسدود گردند.

درمان دارویی سینوزیت و سردرد

برای درمان سینوزیت و سردرد می توان از انواع داروها با تجویز پزشک استفاده کرد. می توان از اسپری های ضداحتقان برای رفع گرفتگی بینی استفاده کرد آن هم به مدت ۳ روز اما مصرف بیش از ۳ روز معمولاً تجویز نمی شود، همچنین اگر بیمار دچار فشار خون است حتماً باید مطرح کند زیرا این اسپری ها موجب افزایش فشار خون خواهد شد.

علاوه بر این می توان از انواع آنتی بیوتیک و آنتی هیستامین ها برای رفع سینوزیت و سردرد استفاده کرد.

با مصرف این داروها طبق دستور پزشک و رعایت سایر موارد، می توان از شر این درد کلافه کننده راحت شد.

سینوزیت و سردرد در کنار هم منجر به سردرد سینوزیتی می شوند. سردردسینوزیتی، نوعی سردرد خاص است به گونه ای که اول صبح و هنگام خم شدن درد شدیدتر است. سردرد سینوزیتی علاوه بر سردرد، درد گونه هم به همراه دارد که این شرایط عموماً با دندان درد اشتباه گرفته می شود، اما اگر به سرفه های تک تک و بد خوابی ها توجه کنید، متوجه می شوید که به سینوزیت مبتلا هستید.

موارد پیشگیری از سینوزیت

هر دردی را درمانی ست. به راحتی می توان سینوزیت و سردرد را دور زد! می توان از این دردِ کلافه کننده دور بود اگر موارد درست و اصولی مراقبتی را رعایت کنیم. سینوزیت عارضه ای بسیار شایع است که می توان از مبتلا شدن به این بیماری جلوگیری کرد.

دود سیگار موجب افزایش این درد می شود به همین دلیل بهتر است از کشیدن سیگار و افراد سیگاری دوری کنید.

بهترین کار برای درمان این بیماری مراجعه به پزشک است.

استفاده از بخور می تواند در این امر شما را یاری کند.

در مراجعه به پزشک برای درمان سینوزیت و سردرد خود، پزشک با مهارت و حوصلۀ فراوان تمامی علائم را از شما خواهد پرسید تا به نتیجه گیری کامل و مطمئنی دست یابد. پس از تشخیص درد و بیماری شما، دارو و مواردی را که بایستی رعایت کنید گوشزد خواهد کرد. با رعایت این موارد و مصرف صحیح داروهایِ تجویزی مطمئن باشید که می توانید تا حد بسیار زیادی از شرِ سینوزیت و سردرد خلاص شده و درد آن را به فراموشی بسپارید.