علائم عفونت سینوس ها | سینوزیت | سردرد مزمن | عفونت سر | دکتر احمد ناظم بافقی
جراحی بینی و ارتودنسی
می 24, 2018

علائم عفونت سینوس ها

سینوس ها حفره های توخالی هستند که در استخوان های صورت قرار دارند. این سینوس ها در بینی و اطراف بینی قرار دارند و با توجه به شرایط زندگی و نوع فیزیولوژی افراد بر اثر عوامل مختلفی گاهی دچار عفونت می شوند.علائم عفونت سینوس ها نیز متفاوت هستند و در تمامی افراد شاید یکسان نباشند و حتی شاید تمامی علائم برای همه به صورت یک شکل واحدی اتفاق نیفتد.
افرادی که دارای سینوزیت هستند به خوبی معنای درد سینوس ها را می فهمند که چقدر کلافه کننده و دردناک است. این دردها می توانند تمامی مناطق بینی و اطراف آن را درگیر کرده و زندگی فرد را مختل کنند. با شناخت و آموختن علائم عفونت سینوس ها به راحتی و به موقع می توان اقدام به درمان و حتی جلوگیری از افزایش این درد کلافه کننده کرد.
علائم عفونت سینوس ها

علائم عفونت سینوس ها از این قرار هستند:

۱- برخی از سینوس های صورت مانند سینوس های آرواره ای که در زیر چشمها قرار دارند چنانچه عفونت کنند دارای فشاری از بیرون هستند به این معنی که وقتی به ناحیۀ زیر چشمهایتان دست می زنید و کمی آن را فشار می دهید کاملاً درد را در آن منطقه احساس می کنید.
۲- از دیگر علائم عفونت سینوس ها این است که شما اشتباهاً فکر می کنید سرما خورده اید و تمامی علائم شبیه سرماخوردگی ست. در این شرایط تنها تفاوت با سرماخوردگی این است که دردها کمی کمتر و خفیف تر خواهد بود.
۳- علائم عفونت سینوس ها می تواند به این گونه نیز باشد که ترشحات بینی شما به رنگ های زرد، سبز و یا کمی همراه با خون باشد. همچنین ممکن است ترشحات بینی سفت بوده به شکلی که تخلیه آن خیلی سخت باشد. رنگ ترشحات نیز به دلیل وجود انواع ویروسها در سیستم بدنی شما به زرد و سبز متمایل می شود که کاملاً در این مورد شایع است.
۴- گاهی ممکن است تب بسیار خفیفی هم داشته باشید که از علائم عفونت سینوس ها می باشد.
۵- همچنین سرفه کردن نیز می تواند در زمان عفونت سینوس ها رخ دهد. البته باید گفت این سرفه ها از داخل ریه نیست. بلکه به خاطر ریزش آب بینی شما از پشت بینی به سمت حلق است که ریه ها در عکس العمل به این اتفاق، با سرفه کردن قصد خارج کردن آن ترشحات از ریه را دارند.
۶- برخی از سینوزیت ها، سینوزیت های باکتریایی هستند به این معنی که با علائمی دقیقاً شبیه سرماخوردگی در شما بروز می کنند اما با درد شدید در سینوس های شما همراه هستند. دردی که فشار زیادی را به سینوس های شما وارد می کند.

ادامه مقاله  سرما و سینوزیت