لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
جراحی بینی و ارتودنسی | جراحی بینی | جراح بینی | ارتودنسی | دکتر احمد ناظم بافقی
علائم عفونت سینوس ها
علائم عفونت سینوس ها
می 21, 2018
عوارض سینوزیت بر چشم
عوارض سینوزیت بر چشم
می 31, 2018

جراحی بینی و ارتودنسی

جراحی بینی و ارتودنسی

جراحی بینی و ارتودنسی

عمل همزمان جراحی بینی و ارتودنسی در برخی موارد مد نظر بیماران می باشد. شاید یکی از شیرین ترین خاطرات افرادی که اقدام به عمل زیبایی می کنند، عمل جراحی بینی باشد. در این عملِ بسیار تعیین کننده، ترکیب کلی چهره دچار دگرگونی کامل شده و فرم و ترکیب چهره تغییر می کند. رابطۀ بین بینی و لب ها نیز به شکلی باور نکردنی بهبود می یابد.

اصولاً یکی از مهم ترین اهداف جراحی بینی، ایجاد توازن و ترکیب مناسب بین بینی و لب هاست به گونه ای که پزشک جراح، قبل از انجام جراحی با آزمایشات و معاینات مختلف، بهترین فرم بینی را با توجه به ترکیب کلی چهرۀ فرد و حالت لبها به او پیشنهاد می کند.

حال اگر در این بین بیمارِ متقاضی، قصد انجام ارتودنسی و سپس جراحی بینی داشته باشد چکار باید کرد؟ و یا اگر فرد خواست به صورت همزمان جراحی بینی و ارتودنسی انجام دهد تکلیف چیست؟

برای پاسخ به این سؤال با ما همراه باشید.

 

 

جراحی بینی و ارتودنسی

 

 

همزمان بودنِ جراحی بینی و ارتودنسی ایده ای بسیار بد:

باید گفت اگر می خواهید همزمان با انجام ارتودنسی دندان هایتان، بینی خود را نیز سریعاً جراحی کرده و درد هر دو را با هم تحمل کنید تا هر چه زودتر به چهرۀ رؤیایی خود برسید با کمال تأسف باید بگوییم که این انتخاب و تصمیم شما، به شدت غلط و اشتباه است. در ادامه علت و علل آن را بیشتر توضیح خواهیم داد.

اصولاً وقتی شما تصمیم به انجام عمل جراحی بینی می گیرید به نوعی این موضوع را اعلام می کنید که می خواهید اعضای چهره تان با همدیگر در یک توازن و تقارن مناسب و دوست داشتنی قرار داشته باشند و کلا هدف از عمل جراحی بینی تا حد زیادی همین موضوع است. حال تصور کنید که قبل از عمل بینی خود، ناگهان به این فکر بیفتید که چقدر خوب است که چند روز قبل از عمل بینی، دندان هایم را نیز ارتودنسی کنم و با گذاشتن براکتها در دهان، هم دندان هایم مرتب تر و منظم تر خواهد شد و هم بعد از عمل بینی، ترکیب کلی بینی و دهان بسیار زیباتر خواهد بود.

ادامه مقاله  پیر گوشی

اینجا باید به شما عرض کنیم همزمان بودنِ جراحی بینی و ارتودنسی تصمیمی به شدت اشتباه است زیرا قبل از عمل، پزشک با بررسی فرم فک و لبها، نوع بینی و شکل عمل جراحی را بررسی و تعیین می کند و چنانچه شما به صورت همزمان اقدام به جراحی بینی و ارتودنسی کنید ممکن است پس از عمل بینی و اتمام دورۀ ارتودنسی، تناسبی بین بینی و لبها وجود نداشته باشد که این یک فاجعه برای شما خواهد بود پس سعی کنید حتماً از جراحی بینی و ارتودنسی به صورت همزمان پرهیز کنید.

 

دکتر احمد ناظم بافقی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button