لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
تفاوت بینی گوشتی و غضروفی | بینی استخوانی | بینی گوشتی | جراح بینی | دکتر احمد ناظم بافقی
مراقبت های بعد از جراحی لوزه
مراقبت های بعد از جراحی لوزه
مارس 14, 2018
جراحی بینی و شیردهی
جراحی بینی و شیردهی
مارس 26, 2018

تفاوت بینی گوشتی و غضروفی

تفاوت بینی گوشتی و غضروفی 

تفاوت بینی گوشتی و غضروفی

علل تعیین کننده ی این موضوع که بینی گوشتی است یا غضروفی میزان ضخامت پوست می باشد .  به این صورت که بینی های غضروفی دارای پوستی نازک یا متوسط می باشند در حالی که پوست بینی های گوشتی ضخیم است . در ذیل به تفاوت بینی گوشتی و غضروفی خواهیم پرداخت .
تفاوت بینی گوشتی و غضروفی 
با توجه به این که بینی های غضروفی دارای پوست نازکی می باشند ، جزئیات غضروفی زیر پوست نمایان است به طوری که ممکن است لبه های استخوان که قبلا شکسته اند به راحتی قابل لمس باشند ضمنا در قسمت پایین بینی به دلیل اینکه پوست بینی ضخیم نیست به طور معمول غضروف ها مستحکم تر می باشند و یا کمتر در نوک بینی مشکل افتادگی دیده می شود اما بالعکس در بینی های گوشتی با توجه به این که پوست بینی ضخیم است ، جزئیات غضروفی قابل رویت نیستند و غضروف ها بسیار ضعیف هستند لذا بینی های گوشتی سر پهن و یا افتاده ای دارند . تقریبا می توان گفت اکثر افراد می توانند ، این دو نوع بینی را از هم تشخیص دهند اما به ندرت امکان دارد در بینی های غضروفی که پوست نازکی دارند ، به دلیل بزرگ بودن غضروف ها ، بینی پهن دیده شود و با بینی گوشتی اشتباه گرفته شود اما در صورتی که به مهم ترین وجه تمایز این دو نوع بینی یعنی میزان ضخامت پوست توجه گردد مطمئنا اشتباهی صورت نخواهد گرفت . بایستی بدانید در صورتی که نوک بینی گوشتی را فشار دهید از منافذ پوست چربی بیرون خواهد آمد در حالی که این وجه در بینی های استخوانی وجود ندارد .

نتیجه ی جراحی بینی های استخوانی یا غضروفی :

به دلیل اینکه این نوع بینی ها پوست نازک و استخوان مستحکمی دارند ، می توان نتایج ایده آلی بر روی بافت سخت ایجاد نمود لذا در صورتی که عمل جراحی بینی را پزشکی زبده انجام دهد ، نتایج چشمگیری حاصل خواهد شد اما در صورتی که جراح مهارت بالایی نداشته باشد و کوچکترین اشکالی در فرم بینی وجود داشته باشد ، اشکالات به راحتی از زیر پوست نازک بینی نمایان خواهد بود در نتیجه انتخاب یک جراح بینی از مهم ترین اقدامات برای عمل رینوپلاستی می باشد لذا برای انجام این کار حتما به سراغ جراحی بروید که از مهارت و تجربه ی بالایی برخوردار باشد تا شما بهترین نتیجه را از انجام عمل جراحی زیبایی بینی کسب کنید .

دکتر احمد ناظم بافقی

ادامه مقاله  جراحی لوزه

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button