رابطۀ سینوزیت و دوبینی | سنوزیت | هزینه جراحی سینوس | دکتر احمد ناظم بافقی
مشکلات بویایی در جراحی بینی
سپتامبر 17, 2018

رابطۀ سینوزیت و دوبینی

سینوزیت یکی از بیماری های تقریباً فراگیر و از انواعی ست که فرد بیمار را به شدت کلافه و درگیر خواهد کرد. سینوس ها عضوی پروانه ای شکل هستند که در اطراف بینی و در بین ابروها و همچنین جلوی پیشانی قرار داشته و بر اثر عوامل مختلف درونی و بیرونی ممکن است دچار بیماری شوند.در ادامه مقاله به رابطۀ سینوزیت و دوبینی میپردازیم.

رابطۀ سینوزیت و دوبینی

بیمار شدن سینوس ها را «سینوزیت» گویند که علائمی مانند آب ریزش غلیظ از بینی، سردردهای سخت در جلوی پیشانی که با خم شدن شدیدتر می شود و… همراه است. سینوزیت سبب عفونی شدن و متورم شدن مخاط داخل سینوس ها شده و گاه این تورم سبب کیپ شدن و گرفتگی کامل حفره های بینی می شود و دقیقاً به همین علت است که در زمان ابتلا به سینوزیت نمی توان به خوبی نفس کشید.

رابطۀ سینوزیت و دوبینی و علت آن

علائم و عوارض بیماری سینوزیت متنوع و مختلف است و البته ممکن است برخی از این علائم در تمامی افراد دیده نشود. یکی از این علائم، دوبینی است که برخی افراد را درگیر می کند. البته رابطۀ سینوزیت و دوبینی در علم پزشکی اثبات شده است و می تواند فرد بیمار را دچار این عارضه نماید.

دوبینی به صورت مستمر و مداوم و برای چندین روز طولانی نخواهد بود اما می تواند در زمان ابتلا به سینوزیت و طولانی شدن آن بروز نماید.

در مورد علت ایجاد دوبینی هم می توان اینگونه گفت که به دلیل عفونت سینوس ها و متورم شدن آنها، چون در نزدیکی چشم ها قرار دارند این تورم باعث فشار به اطراف چشم ها و نهایتاً سبب درد و گاه تاری دید و دوبینی خواهد شد.

ادامه مقاله  سینوزیت

رابطۀ سینوزیت و دوبینی را می توان با پیگیری به موقع و درمان سریع سینوزیت قطع کرد.

سینوزیت علائم و عوارض متعددی دارد که یکی از آنها دوبینی می باشد. علاوه بر این علائم، می توان موارد دیگری را نیز نام برد که در حین ابتلا به سینوزیت می تواند فرد را درگیر این موارد نماید:

سردردهای کلافه کننده در جلو پیشانی

گرفتگی بینی و عدم تنفس صحیح

خشکی گلو به دلیل تنفس مکرر از دهان

فشار به ناحیۀ اطراف بینی و احساس درد در آن قسمت

متورم شدن پیشانی

تورم در ناحیۀ زیر چشم ها و تاری دید

ایجاد دوبینی در صورت عدم پیگیری به موقع برای درمان سینوزیت

تمامی این علائم و همچنین رابطۀ سینوزیت و دوبینی با هم می تواند نشانه ای از سخت بودن بیماری شما باشد که البته با پیگیری، قابل درمان فوری خواهد بود.