لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
عمل جراحی بینی | روش های جراحی بینی | سن مناسب برای عمل بینی | دکتر احمد ناظم بافقی
تشخیص پولیپ بینی
نوامبر 23, 2019
انواع سینوزیت حاد دکتر احمد ناظم بافقی
انواع سینوزیت حاد
دسامبر 12, 2019

عمل جراحی بینی

عمل جراحی بینی

در این مقاله نکاتی در خصوص عمل جراحی بینی ذکر می شود.

آیا در جراحی رینوپلاستی بین بینی های گوناگون تفاوتی وجود دارد؟

بینی از اجزای گوناگونی (استخوان، غضروف و پوست) ایجاد شده است. اندازه، شکل، ضخامت و قوام اجزای تشکیل دهنده بینی بر نحوه عمل جراحی اثرگذار می باشد و گاهی محدودیت هایی را برای جراحی ایجاد می کند. به عنوان مثال عمل بینی هایی که پهن هستند و پوستی ضخیم و بافت غضروفی ضعیف و نرمی دارند (بینی های گوشتی) با بینی های استخوانی که دارای پوست نازک هستند و استحکام غضروفی کافی دارند متفاوت خواهد بود.

به منظور اصلاح بینی گوشتی برای افزایش حمایت از بافتهای نرم بینی لازم است از روش تقویت اسکلت بینی استفاده نمود. در نتیجه عمل این بینی ها با بکارگیری از تکنیک های نوین علیرغم محدودیت های آناتومیک با نتایج مطلوبی همراه خواهد بود. با ابداع شیوه های جدید عمل جراحی، می بایست به این دیدگاه عامیانه که جراحی بینی های گوشتی معمولاً با نتایج خوبی همراه نیست به دیده تردید نگریست.

البته افرادی که بینی گوشتی و پوستی ضخیم دارند لازم است صبر بیشتری داشته باشند بدین جهت که رفع تورم و شکل گیری این نوع بینی ها به مدت زمان طولانی تری نیاز دارد.

روش های جراحی بینی

انواع شیوه های عمل جراحی بینی عبارتند از: روش بسته جراحی بینی و روش باز جراحی بینی. باید گفت بر اساس نوع بینی بیمار و همچنین نظر و مهارت جراح یکی از این دو تکنیک انتخاب می شود.

در روش بسته همه برش‌ ها از درون بینی زده می ‌شود. مشکلی که این روش دارد این است که جراح روی ساختار داخلی بینی دید مستقیم ندارد ضمناً عدم وجود برش پوستی از جمله مزایای این روش می باشد.

ادامه مقاله  عوارض سینوزیت حاد

لازم ذکر است که روش باز جدیدترین تکنیک عمل بینی است. در این شیوه برش پوستی روی کلوملا (همان قسمت میانی بین دو سوراخ بینی که معمولاً پائین تر از پره های بینی قرار گرفته است.) ایجاد می ‌شود، پوست روی بینی کاملاً به سمت بالا برده شده و از جمله مزایای این تکنیک این است که جراح روی ساختار بینی دید مستقیم دارد.

سن مناسب برای عمل جراحی بینی

پس از سن بلوغ در صورتیکه رشد ذهنی و جسمی شخص کامل شده باشد، انجام جراحی بلامانع می باشد و بعد از آن نیز محدودیت سنی خاصی وجود ندارد.

 

دکتر احمد ناظم بافقی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button