لوکاوب پشتیبانی اینستاگرام پشتیبانی کانال تلگرام
استفاده از چسب بینی | توصیه هایی پیش از چسب زدن | کاهش تورم بینی | دکتر احمد ناظم بافقی
هزینه عمل بینی دکتر احمد ناظم بافقی
هزینه عمل بینی
مارس 5, 2019
سردرد میگرنی دکتر احمد ناظم بافقی
سردرد میگرنی
مارس 14, 2019

استفاده از چسب بینی

استفاده از چسب بینی دکتر احمد ناظم بافقی

استفاده از چسب بینی

از مزایای استفاده از چسب بینی پس از عمل می توان به مواردی نظیر فرم دهی به بینی و کاهش تورم بینی اشاره نمود. در چهار هفته اول بعد از عمل بینی، استفاده از چسب به فرم دهی بینی کمک شایانی خواهد کرد و بعد از آن چسب زدن به دلیل کاهش ورم بینی صورت می گیرد.

 

استفاده از چسب بینی دکتر احمد ناظم بافقی

 

ضمن اینکه از دیگر مزایای چسب بینی تسریع در چسبیدن پوست بینی به غضروف (پوست به بینی) می باشد. مدت زمان استفاده از چسب بینی از حدود ۱ تا ۶ ماه متغییر است. البته این مدت زمان بستگی به ضخامت پوست بینی فرد دارد.

بیمارانی که پوست بینی آنها نازک است بهتر است حداقل تا یک ماه از چسب بینی استفاده کنند و به افرادی که پوست بینی آنان ضخیم تر است توصیه می شود حداقل مدت ۶ ماه چسب بینی بزنند.

پس از جراحی بینی در اشخاص دارای پوست ضخیم، ممکن است مدت استفاده از چسب بینی به ۶ ماه هم برسد که در این صورت زدن چسب بینی برای آنان هیچ عارضه ای به دنبال نخواهد داشت. ولیکن بهتر است در پوست های نازک مدت زمان استفاده از چسب بینی طولانی نباشد.

زمان تعویض چسب بینی

مطابق با میزان چربی پوست می توان چسب ها را تعویض کرد. به این صورت که توصیه می شود در پوست های بسیار چرب هر روز یک مرتبه، در پوست های خشک هر سه روز یک مرتبه و در پوست های معمولی یک روز در میان چسب ها تعویض شوند.

ادامه مقاله  مراقبت های بعد از جراحی لوزه

ولی در صورتی که چسب کثیف و یا شل شده باشد می توان سریع چسب بینی را تعویض نمود. در هفته های ابتدایی پس از عمل زیبایی، جراح بینی طریقه چسب زدن را آموزش می دهد تا بیمار خودش بتواند به طور صحیح این عمل را انجام دهد.

توصیه هایی پیش از چسب زدن

قبل استفاده از چسب بینی، صورت خود را به خوبی با صابون و آب ولرم بشویید. آنگاه پوست بینی خود را با استفاده از پنبه آغشته به الکل پاک نمایید تا هیچ آثاری از چربی روی پوست بینی باقی نماند. در پایان پس از خشک کردن پوست چسب بزنید.

چسب را می بایست با دو دست از پوست خود جدا کنید؛ به طوری که با یک دست پوست بینی را نگه داشته و با دست دیگر چسب را از روی بینی آهسته بردارید. در صورتی که پوست همراه با چسب به یکباره کشیده شود، پوست بینی از بافت زیرین جدا می شود و با گذشت زمان موجب تشکیل بافت اضافه زیر پوست خواهد شد.

استفاده از چسب بینی در شب و پیش از خواب توصیه می شود. ضمن اینکه در مواقعی که صبح از خواب بیدار می شوید آنرا از بینی خود بردارید. لازم به ذکر است که تعویض بیش از حد چسب ها ممکن است موجب افزایش تورم بینی شود. البته تورم بینی به مرور زمان و با استفاده صحیح از چسب بینی رفع خواهد شد.

 

 

 

دکتر احمد ناظم بافقی

متخصص گوش و حلق و بینی

جراحی سر و گردن و   آندوسکوپی سینوس

ادامه مقاله  مراقبت های بعد از پولیپ بینی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button